پیامک  «جریمه عدم استفاده از ماسک» به رانندگان تاکسی تهران ارسال شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه پیامک اطلاع‌رسانی «جریمه عدم استفاده از ماسک» به همه تاکسیرانان ارسال شده است، گفت: علاوه بر استفاده رانندگان تاکسی از ماسک، مسافران هم باید بر صورت خود ماسک داشته باشند.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران «علیرضا قنادان» روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: رانندگان تاکسی باید از خدمات‌دهی به مسافرانی که ماسک ندارند، خودداری کنند.

وی بیان کرد: چگونگی اجرای طرح جریمه استفاده نکردن از ماسک از طریق پلیس راهور اعلام می‌شود و پلیس راهنمایی و رانندگی مسئولیت این موضوع را در قالب تعریف یک کد جدید جریمه برعهده دارد.

قنادان اظهار داشت: علاوه بر استفاده رانندگان تاکسی از ماسک، باید مسافران هم بر صورت خود ماسک داشته باشند؛ همچنین رانندگان تاکسی باید از خدمات‌دهی به مسافرانی که ماسک ندارند، خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ضمن اشاره به عرضه ماسک دولتی در تمامی ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی، اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت استفاده نکردن مسافر از ماسک، جریمه ۲۰ هزار تومانی هر مسافر را باید راننده تاکسی بپردازد و اگر راننده از ماسک استفاده نکند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

«قنادان» در پاسخ به این پرسش که آیا در میان تاکسیرانان ماسک توزیع شده، اضافه کرد: با توجه به آغاز نیمه دوم سال، از دو هفته گذشته ۲۰ هزار عدد ماسک قابل شست‌وشو در میان رانندگان تاکسی شهر تهران توزیع شد و این طرح ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به زودی فرآیند توزیع جدید در تمامی پایانه‌ها و سطح شهر انجام می شود، تصریح کرد: تاکسیرانانی که نیاز به مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر تاکسیرانی در مناطق ۲۲ گانه تهران، آن را دریافت کنند.

در جلسه روز گذشته - ۱۹ مهر ماه - ستاد ملی مقابله با کرونا جرایمی برای افراد و اصناف بدون ماسک و بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha