غیاثی: دو و میدانی به حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک نیاز دارد

تهران- ایرنا- قهرمان پیشین آسیا گفت: دو و میدانی برای موفقیت به حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیاز دارد.

تیمور غیاثی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: هاشم صیامی که روز گذشته ریاست فدراسیون را برعهده گرفت، مدیری زحمتکش و دلسوز در این رشته است و امیدوارم با حمایت پیشکسوتان به موفقیت های خوبی برسد.

وی افزود: رییس جدید فدراسیون با این رشته به خوبی آشناست و از رده‌های پایه فعالیت در این رشته را شروع کرده است. او مسئولیت های مهمی در اختیار داشته اما چون عضو خانواده دو و میدانی است به عرصه انتخابات وارد شد تا به طور مستقیم به این رشته کمک کند.

دارنده مدال طلای پرش ارتفاع بازی‌های آسیایی تهران اضافه کرد: صیامی پیش از این چهار سال نیز دبیر فدراسیون بوده و در آن مدت بدون ریا و تنها برای ارتقای سطح فنی این رشته هر کاری که می‌توانست انجام داد.

غیاثی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نباید رییس جدید را تنها بگذارند و برای موفقیت این رشته باید به قدر توان از او حمایت کنند. دو و میدانی یک رشته سخت و بسیار پیچیده است و کار کردن در آن به هیچ  وجه آسان نیست.

وی در ادامه به صیامی پیشنهاد کرد برای موفقیت در این رشته سه اصل برنامه‌ریزی اصولی، استفاده از مربیان جوان و تشکیل اتاق فکر با بهره‌مندی از دانش کارشناسان واقعی را در دستور کار خود قرار دهد.

غیاثی با اشاره به سابقه ۶۰ ساله‌اش دراین رشته تاکید کرد: چنانچه این اصول رعایت نشود یقین بدانید دو و میدانی به بیراهه خواهد رفت و سقوط دوباره آن را شاهد خواهیم بود.

عضو اسبق سازمان تیم‌های ملی دو میدانی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم نااهلان به فدراسیون باز گردند از هم اکنون به آنان هشدار داد و گفت: به طور یقین ما به کسانی که سال‌ها باعث پسرفت و درجا زدن این رشته در کشور شدند فرصت ظهور دوباره را نمی‌دهیم. دو و میدانی به قدر کافی نیروی دانش‌آموخته و کاربلد دارد بنابراین نیازی به استفاده از امتحان‌پس‌داده‌ها نیست.

وی یک بار دیگر تاکید کرد: دو و میدانی رشته‌ای سخت و پیشرفته ای است. تجربه و به‌روز بودن در آن حرف اول را می‌زند از این رو باید از کسانی مشورت گرفته شود که با آن به خوبی آشنایی دارند.

هاشم صیامی دیروز با کسب ۲۴ مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد. غیاثی در این باره گفت: همین که بیشترین رای اعضای مجمع به صیامی رسید از قبولی برنامه‌هایش حکایت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha