یادواره شهدای وحدت در مشهد برگزار می‌شود

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یازدهمین یادواره شهدای وحدت "سرداران شهیدان شوشتری و محمدزاده" پس فردا ۲۴ مهر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار سیدحسن مرتضوی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: شهید شوشتری یکی از اصلی‌ترین استوانه‌های دفاع مقدس بود و بعد از آن در دیگر عرصه‌ها به عنوان یک چهره شاخص و برتر هر جا ضرورت پیدا می‌کرد حاضر می‌شد.

وی ادامه داد: سردار شهید شوستری در بعد مردمداری و مردمیاری فردی بسیار شاخص بود و هیچ گاه از مردم غافل نشد چنان که فرهنگ دفاع مقدس این  بود که برای مردم و دین تلاش شود تا معضلات کاسته شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن تلاش می کند تا فضایی ایجاد شود که مردم و نخبگان در شناخت ماهیت دشمن دچار اشتباه شوند در حالی که ما به دشمن شناسی درست نیاز داریم و شهید شوشتری دشمنان و اردوگاه آنها را به خوبی می‌شناخت و تلاش می‌کرد به گونه‌ای عمل کند که مردم در شناخت دشمن دچار تردید نشوند.

سردار مرتضوی افزود: تلاش دشمنان در ابعاد مختلف این است که کاری کنند باورهای راستین و اعتقاد مردم به نظام اسلامی خدشه دار شود و یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت نظام اسلامی این است که تلاش و آمادگی خود را برای مقابله با دشمنان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از عوملی که می‌تواند ما را در ارتقای قدرت دفاعی کمک کند و انگیزه بدهد این است که یاد و خاطره شهدا و سیره عملی آنها را به خوبی بشناسیم و عمل کنیم. 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز ایران اسلامی در همه عرصه ها حرفی برای گفتن دارد به خاطر ایثار و شهادت و مقاومت و ایستادگی شهدا و ایثارگران است و خراسان بزرگ هم در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) منشا اثر بسیار بوده و قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه(ع)هم توانسته است امنیت پایدار، ماندگار و مردمی در سرحدات شرقی میهن اسلامی ایجاد کند.

۲۶ مهرماه سال ۱۳۸۸ بر اثر انفجاری تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، سرلشکر شهید نورعلی شوشتری جانشین وقت فرمانده نیروی زمینی سپاه و سرتیپ رجبعلی محمدزاده، فرمانده وقت سپاه سیستان و بلوچستان به همراه بیش از ۴۰ تن از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم این استان به شهادت رسیدند که به شهدای وحدت موسوم شدند.

یازدهمین یادواره شهدای وحدت روز ۲۴ مهر ماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha