خدمات بهداشت روان اکثر کشورها در دوران کرونا مختل شده است

تهران- ایرنا- مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: نظر سنجی انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت در طی دوران همه گیری کووید-۱۹، نشان‌دهنده اختلال در خدمات بهداشت روان در اکثر کشورها است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وبدا، احمد المنظری در پیام خود به مناسبت هفته سلامت روان افزود: نتایج حاصل از یک نظر سنجی در ۱۳۰ کشور، حاکی از ایجاد اختلال COVID-۱۹ بر دسترسی به خدمات بهداشت روان بوده است و ه افزایش حمایت های مالی در این زمینه یک نیاز فوری است.

وی همچنین در بخش دیگری از این پیام آورده است: سازمان جهانی بهداشت از مدت‌ها پیش، بر کمبود شدید بودجه در زمینه سلامت روان تأکید کرده بود. پیش از شروع همه گیری، کشورها کمتر از دودرصد از بودجه ملی بهداشتی خود را برای سلامت روان هزینه کرده و جهت تأمین نیازهای جمعیت خویش تلاش می کردند. با این حال، همه گیری کووید-۱۹ منجر به افزایش تقاضا در زمینه خدمات بهداشت روان شده است، چرا که سوگواری، انزوا، از دست دادن درآمد و ترس نیز باعث تشدید شرایط موجود می‌شود. بسیاری از افراد نیز می‌توانند با افزایش میزان الکل و مصرف مواد مخدر، بی‌خوابی و اضطراب روبرو باشند.
مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: کووید-۱۹ همچنین می‌تواند به عوارض عصبی و روانی، مانند هذیان، اضطراب، پریشانی و سکته منجر شود. بنابراین بیماران با سابقه ابتلا به اختلالات ذهنی، عصبی یا مصرف مواد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ با پیامدهای شدید و حتی مرگ خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha