رفع موانع طرح‌های بازآفرینی شهری در سردشت و پیرانشهر بررسی شد

مهاباد- ایرنا- با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی از طرح‌های بازآفرینی شهری و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرهای سردشت و پیرانشهر مورد بازدید قرار گرفته و موانع و مشکلات آنها از نزدیک بررسی شد.

فرماندار سردشت روز سه‌شنبه در حاشیه این بازدیدها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان دارای شرایط خاص توپوگرافی است، اظهار داشت:  ۷۰ درصد از سکونتگاه‌های سردشت غیررسمی است و نارسایی‌های در بافت شهری آن وجود دارد.

اقصی نخشی‌پور افزود: احداث پارک، کتابخانه عمومی، تخصیص قیر، بهسازی معابر و کوچه‌های دارای شیب زیاد و نامناسب بودن مسیرهای دسترسی و آسفالت معابر از اولویت‌های اصلی این شهر است.

وی اضافه کرد: در این بازدید میدانی همچنین محوطه‌سازی مسکن مهر با ۶۱۹ واحد مسکونی، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال ، احداث دیوار حایل برای جلوگیری از رانش، احداث پل در ورودی شهر از محل اعتبارات بازآفرینی شهری و تهیه و تدوین طرح جامع تفصیلی سردشت از مطالبات اصلی بودند که در این بازدید مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.


 

کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این بازدیدها به منظور رفع موانع و مشکلات حوزه مدیریت شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی و فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی این ۲ شهرستان به دنبال پیگیری و مطالبات مردم انجام گرفت.

"مهدی عبوری" معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، "فرزانه صادق" معاون شهرسازی و معماری وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این بازدید حضور داشتند که ضمن دیدن از طرح‌ها و محلات حاشیه‌نشین با برخورداری کم از فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی نسبت به تامین اعتبار جهت رفع موانع و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام قول مساعد دادند.

شهرستان‌های مرزی سردشت و پیرانشهر به ترتیب با ۱۲۰ و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق واقع شده و از مناطق کم‌برخوردار استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha