۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84075224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۶۹۸  نفر در گیلان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن هستند

رشت - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: از ۶ هزار و ۱۲۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن ۲هزار و ۶۹۸ نفر پس از بررسی مدارک واجد شرایط تشخیص داده شدند.

ماکان پدرام روز چهارشنبه در جلسه  شورای مسکن گیلان در رشت اظهار داشت: از تعداد واجدین شرایط ۴۷۴  نفر افتتاح حساب و مبلغ اولیه را واریز و  مدارک شان را تکمیل  کرده اند.

وی با اشاره به تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن در استان افزود: قرعه کشی انجام شد ؛ ضمن آنکه براساس توافقات انجام شده  ۲ هزار و ۵۰۰  واحد مسکن مهر در قالب طرح اقدام ملی آورده شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح ، قیمت زمین بین ۶ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال در نظرگرفته شده است و اگر قیمت زمین کمتر از یک سوم ارزش ساخت بنا باشد به صورت ۹۹  ساله اجرا می شود و در صورتی که ارزش زمین بیشتر از یک سوم ارزش ساخت باشد،  بر اساس قیمت زمین،  واگذاری انجام می شود که این شرایط فقط در یکی از شهرستان های استان است.

 تا پانزدهم ابان ماه مسکن مهر تکلیفی بنیاد مسکن به پایان می رسد

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این جلسه گفت: بنیاد مسکن گیلان مجری طرح اقدام ملی مسکن  برای شهرهایی با جمعیت یکصد هزار  نفر  است و در شهرهای بالای یکصد هزار نفر به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی است

محمد اکبرزاده  افزود: شهرهای بندر انزلی،رشت، شفت ، رودسر، کیاشهر، لنگرود و ماسال  و صومعه سرا حوزه ماموریت ما است که از پنج هزار و ۶۸۲ نفری که ثبت نام کرده اند ، ۳۴۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند که ۱۴۱  میلیارد ریال برای آنها تسهیلات پیش بینی شده است؛ ضمن آنکه ۲ هزار و ۸۳۴ نفر در انتظار تایید هستند.

وی با اشاره به آمار اتمام واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خاطرنشان کرد : از ۲۳ هزار و ۲۵۷ واحد تعهدی  بنیاد مسکن گیلان تا کنون ۹۸ درصد به پایان رسیده و تحویل داده شده است و  تا پانزدهم آبان ماه برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر  استان تکمیل می شود.

به گزارش ایرنا ،ساخت  ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن در برنامه دولت در استان است. تا کنون ۶ هزار نفر برای این طرح در استان ثبت نام کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha