۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
کد خبر: 84075317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص‌های عملکردی محیط زیست خراسان رضوی ارتقا یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از ارتقای جایگاه محیط زیست این استان در شاخص‌های عملکرد عمومی و اختصاصی خبر داد.

اداره ‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: بر اساس اعلام نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل حفاظت محیط زیست با بهبود عملکرد در شاخص های عمومی و اختصاصی، از رتبه ششم در سال گذشته به رتبه سوم در سال جاری، در گروه عمومی و قضایی ارتقا یافت.

وی افزود: بر اساس نتایج اعلام شده، این اداره کل با کسب هزار امتیاز در شاخص‌های اختصاصی موفق به کسب رتبه نخست در گروه و در کل دستگاه های اجرایی استان شده است و در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی نیز با ارتقای شاخص‌های مربوطه، رتبه سوم را در گروه عمومی و قضایی به خود اختصاص داده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: کسب این موفقیت حاصل تلاش جمعی کارکنان حفاظت محیط زیست استان بوده و تلاش همکاران این اداره کل در راستای بهبود شاخص های عملکرد قابل تقدیر است.
وی اظهار امیدواری کرد با استمرار برنامه‌ریزی منسجم و مدون، توسعه همدلی و همراهی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در خراسان رضوی شاهد پیشرفت و اعتلای این حوزه باشیم. 

۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظتی سازمان محیط زیست قرار دارد. مساحت زیستگاههای این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی هم‌اینک به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک محیط‌بان در اختیار دارد. این استان دارای ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، دو گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند. گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره، کبک است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha