عضو کمیسیون امنیت عراق: نیروهای آمریکایی عناصر نامطلوب در کشور ما هستند 

بغداد - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق «نیروهای اشغالگر آمریکایی را عناصری نامطلوب از دیدگاه همه اقشار مردم عراق» دانست و برخی شایعات مبنی بر تصمیم نخست‌وزیر برای خارج کردن نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» از منطقه امنیتی «سبز» بغداد را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با وبگاه «بغداد الیوم»، درباره وضعیت کنونی منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد تصریح کرد که حرکت نظامی در داخل این منطقه طبیعی و براساس طرح تامین امنیت و محافظت از منطقه امنیتی است و هیچ‌گونه اقدام یا تدابیر جدید یا استقرار (نیروهای امنیتی) در این منطقه وجود ندارد. 

وی درباره نیروهای آمریکایی در عراق نیز گفت که در صورت خارج نشدن این نیروها از خاک کشور ما، گروههای مقاومت در قبال وعده‌ای که داده‌اند، جدیت خواهند داشت.

الرکابی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی عناصری نامطلوب از نظر همه طیف‌های ملت عراق هستند.

وی با رد برخی شایعات مبنی بر وجود تصمیمی برای خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از منطقه سبز بغداد گفت: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هیچ تصمیمی برای خارج کردن الحشد الشعبی از منطقه سبز نداشته است.

اخیرا برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود که الکاظمی دستور خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی در طول یک هفته از منطقه سبز بغداد را داده است.

الرکابی تاکید کرد: الحشد الشعبی یک نیروی رسمی است و تصمیم برای خارج کردن آنها از این منطقه بدین معنا است که این تصمیم بر سایر نیروهای دولتی نیز منطبق است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به طور مداوم برای خدشه وارد کردن به الحشد الشعبی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق ارتش سایبری خود تلاش می‌کند. برخی شایعه پراکنی می‌کنند و در تلاش برای نگران کردن مردم هستند.

منطقه سبز بغداد محدوده‌ای به گستره ۱۰ کیلومتر است که در محله «الکَرخ» قرار دارد و سفارت‌خانه‎ها، مراکز دولتی و امنیتی عراق در آن واقع شده‌ است.

اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی مقامات عراق با اشاره به بازگشت امنیت و شکست گروه تروریستی «داعش»، اقدام به بازگشایی منطقه سبز بغداد کردند.

بسیاری از نهادها و مراکز دولتی و بین‌المللی در این منطقه در بغداد قرار دارند؛ از آن جمله می‎توان به دفتر سازمان ملل، دفتر اتحادیه اروپا، سفارت آمریکا و سفارت انگلیس اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha