تحلیلگر عراقی: آمریکا از طریق سفارتش در بغداد به‌دنبال بحران‌آفرینی در عراق است

تهران - ایرنا - یک تحلیلگر سرشناس عراقی درباره تلاش آمریکا برای بحران‌آفرینی جدیدی در عراق از طریق سفارت این کشور در بغداد هشدار داد.

به گزارش ایرنا، «صباح الطائی» تحلیلگر و کارشناس امنیتی عراقی امروز (سه شنبه) در گفت وگو با سایت «المعلومه»، درباره تلاش‌های آمریکا برای به چالش کشیدن وضعیت عمومی عراق و وارد کردن این کشور در بحرانی سیاسی از طریق «دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی» توسط کارکنان سفارتش در بغداد، هشدار داد و گفت: دروغ عزیمت سفیر آمریکا از بغداد به منطقه کردستان عراق واضح بود و مردم آن را درک کردند.

وی به سفر اخیر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به آمریکا و ملاقاتش با مقامات این کشور اشاره کرد و افزود: سفر الکاظمی به واشنگتن نتایج معکوسی برای عراق داشت.

الطائی اضافه کرد: ممکن است اجرای نقشه‌ای درحال حاضر برای تضعیف سازمان «الحشد الشعبی» و متهم کردن آن به برخی اقدامات در جریان باشد.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد: اکثر طرف‌های سیاسی و ملت عراق به خوبی درک می‌کنند که الحشد الشعبی توانست نقشه واشنگتن برای وارد کردن گروه تروریستی «داعش» به عراق را خنثی و بر این گروه تروریستی پیروز شود و همین امر هم باعث شده که الحشد الشعبی هدف نخست مزدوران آمریکا در عراق باشد.

وی گفت: دروغ عزیمت «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد به اربیل و بستن سفارت این کشور صرفا برای سنجش واکنش طرف‌های سیاسی درخصوص چنین اقدامی بود. این دروغ‌پردازی همچنین تلاشی برای فشار به دولت عراق برای ایستادن در برابر الحشد الشعبی و متهم کردن آن به هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد بود.

برخی شایعات در روزهای گذشته از سفر سفیر آمریکا در بغداد به اقیم کردستان و بستن سفارت این کشور در پایتخت عراق حکایت داشت. این شایعات در پی هشدار «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه در صورت ادامه حملات به سفارت این کشور در بغداد، واشنگتن علاوه بر بستن این سفارتخانه، دست به اقدامات تلافی‌جویانه علیه گروه‌های مقاومت عراقی خواهد زد، منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha