۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84075881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۶۳۶ مددجوی کردستانی صاحب شغل شدند

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبر: 84075881
یک هزار و ۶۳۶ مددجوی کردستانی صاحب شغل شدند

سنندج - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ازمحل اعتبارات داخلی، بانک‌های عامل و صندوق توسعه اشتغال پایدار روستایی برای یک هزار و ۶۳۶ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد شغل پایدار ایجاد شد.

فرشید جهان بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ایجاد این میزان اشتغال ۶۹۵ میلیارد ریال اعتبار از مجموع اعتبارات داخلی، بانک‌های عامل و صندوق توسعه اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۳ درصد مشاغل متعلق به زنان و زنان سرپرست خانوار و ۷۷درصد متعلق به مردان بوده است، افزود: ۵۲ درصد از اعتبارات جذب شده نیز در روستاها و ۴۸ درصد در شهرها هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: درکنار اعطای تسهیلات، ۶۷۲ نفر از مددجویان و یا فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، در دوره‌های مهارت آموزی بازار محور شرکت کرده و همه آنها به سمت ایجاد اشتغال سوق داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۸ نفر از مددجویان و یا فرزندان متخصص آنان نیز با معرفی نامه امداد در کارگاه‌ها و موسسات بکار گمارده شده‌اند، گفت: باتوجه به اینکه اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال است، لذا پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

جهان‌بین یادآور شد: علاوه بر ایجاد پوشش بیمه‌ای عمر، مانده بدهکار و بیمه تامین اجتماعی و معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری، به مدت پنج سال بصورت مستمر و دوره‌ای توسط کارشناسان فنی اشتغال بازدید شده و در صورت بروز مشکلات و لغزش‌ها، دست‌گیری شده و راه حل‌هایی برای احیای طرح ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: این نظارت‌ها توسط سامانه نظارت هوشمند که توسط نیروهای جوان استان طراحی و پیاده سازی شده است انجام می‌شود، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۹ هزار و ۲۶۰ بازید از ۱۲ هزار و ۵۶۰ طرح نظارت انجام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: با توجه به شرایط ویژه بازار و مشکلات بوجود آمده بواسطه شیوع ویروس کرونا، در راستای کمک به طرح‌های آسیب دیده، قریب به یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مجریان طرحهای اشتغال اعطا شد.

حدود ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha