تقاضاها برای تعویض کنتورهای خراب آب در شیراز با تامین محصول پاسخ داده می‌شود

شیراز - ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه محاسبه آب بها در زمانی که کنتور خراب باشد بر اساس مصارف مشابه سال گذشته و به صورت علی الحساب محاسبه می شود گفت: معمولا این روش محاسبه به زیان شهروندان و مصرف کنندگان نیست از این رو متقاضیان کنتور آب در شیراز نباید نگران محاسبه آب بها باشند.همه تقاضاها برای تعویض کنتورهای خراب آب در شیراز با تامین محصول پاسخ داده می شود.

بهمن بهروزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش بهای کنتور در ماه‌های گذشته موجب شده است تا ما نتوانیم برای همه متقاضیان کنتور و افزادی که کنتور آنها خراب است ، محصول جدید تامین نماییم ، در واقع تغییر مدام قیمت کنتور باعث شده تا شرکت های فعال در این حوزه نتوانند قیمت واقعی در مناقصه شرکت آب و فاضلاب ارائه دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد کنتورهای مشترکین آب در شیراز خراب است افزود: شرکت آبفا در کلان شهر شیراز هر سال باید پاسخگوی حدود ۲۵ هزار مشترک جدید باشد بنا بر این تامین کنتور این افراد نیز باید دید و آن را در نظر گرفت ، ما بارها در شرکت آبفا مناقصه تعویض کنتور برای شهروندانی که کنتور خراب دارند برگزار کرده ایم اما نوسان قیمت ها باعث شده پیمانکاران نتوانند به خوبی در این مناقصات قیمت متعادلی ارائه دهند.

بهروزی اضافه کرد : در عین حال کارشناسان و مدیران شرکت آب و فاضلاب شیراز این مشکل شهروندان را رها نکرده و پیگیر آن هستند و برای عادی شدن شرایط نصب کنتور در شیراز تلاش می کنند ، شهروندان و مشترکان آب در این زمینه اطمینان داشته باشند با بهتر شدن شرایط قیمت گذاری به همه تقاضاهای موجود در این زمینه پاسخ داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعویض هر کنتور خراب سایز ۱/۲ اینچ  حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد  افزود: به دلیل محدودیت منابع مالی، و عدم ثبات بازار و عدم شرکت تولید کنندگان در مناقصات  این اقدام به کندی پیش می رود. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد : این شرکت هدف گذاری تعویض ۱۲ هزار کنتور آب را در برنامه دارد که نهایت تلاش برای تحقق هدف یاد شده در حال انجام است ، در عین حال از مشترکین در خواست می کنیم  در حفظ و نگهداری کنتورهای آب نهایت دقت را معمول دارند. 

بهروزی با تاکید بر اینکه  تعویض کنتورهای معیوب مشترکین به منظور کاهش میزان هدر رفت ظاهری آب و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مشترکین انجام می شود گفت: برای تعویض کنتور هیچ وجهی از مشترکان دریافت نمی شود اما مشارکت مردم این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی تاکید کرد: هزینه خرید و نصب کنتور از مشترکین زمانی است که خود مشترک آسیبی به کنتور وارد کند یا کنتور در اثر اهمال در نگهداری و مراقبت  دچار شکستگی ؛سرقت و با یخ زدگی و ترکیدگی شود.

اخبار مرتبط