نوسازی و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب در شیراز؛ تعویض ۱۷ هزار کنتور

شیراز - ایرنا - نوسازی و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب در شیراز با هدف حل مشکلات زیرساختی در این حوزه در دستورکار است که طبق آخرین گزارش‌ها ۱۷ هزار و ۶۰۵ فقره کنتور آب مشترکین از ابتدای سال تاکنون تعویض شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از مهمترین عوامل هدر رفت آب، وجود شبکه‌های فرسوده در شهرها و روستاهاست؛ شبکه‌های فرسوده‌ای که بیش از ۳۰ سال عمر دارند و در حال حاضر به دلیل کارکرد در طولانی مدت فرسوده شده و دچار حوادث، ترکیدگی و هدر رفت آب می‌شوند.

بر همین اساس ساماندهی نظام انتقال آب فرسوده و کهنه که سبب مشکلاتی در حوزه نگه‌داشت و عملیات آبرسانی شده در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

چندی پیش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس اعلام کرد که در ۹ماه نخست سال جاری ۳۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور آب مشترکین در ۳۶ شهرستان استان تعویض شده است.

در حال حاضر نیز رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گزارشی از تعویض کنتورهای خراب در این کلانشهر ارائه داده و اعلام کرده که ۱۷ هزار و ۶۰۵ فقره کنتور آب مشترکین از ابتدای سال تاکنون تعویض شده است.

بهمن بهروزی با اشاره به تعویض ۱۱هزار و ۹۳۲ فقره کنتور در شهر شیراز افزود: با احتساب این میزان تعویض کنتور در شیراز،‌ ۲هزار و ۱۹۷ فقره به شهر صدرا و سه هزار و ۴۷۶ فقره به بخش روستایی اختصاص یافته است.

وی که معتقد است تعویض کنتور خراب موجب اصلاح الگوی مصرف و توزیع بهینه آب می شود، ادامه داد: این امر تأثیر به سزایی در مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز تعویض کنتورهای خراب به کنترل مصرف، جلوگیری از اتلاف منابع آبی و خدمات‌رسانی شایسته‌تر به مشترکین و شهروندان می‌انجامد.

طبق آخرین گزارش‌ها میزان هدررفت و تبخیر آب در کشور رقم بسیار بالایی بوده و سه برابر میانگین جهانی است‌ و این شرایط به واسطه تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف تشدید شده؛ لذا نیاز است این اقدامات برای جلوگیری از هدررفت آب در مناطق مختلف به ویژه استان فارس که با بحران کم‌آبی و خشکسالی مواجه است، ادامه‌دار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha