تعاونی‌های بهداشتی خراسان شمالی حدود ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

بجنورد- ایرنا- معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه با شیوع کرونا، مسوولان ۱۰ شرکت تعاونی خط تولید خود را به اقلام بهداشتی تغییر دادند گفت: این شرکت ها ۳۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال در نیمه نخست امسال تسهیلات دریافت کردند.

سعید ملایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال برای تامین سرمایه در گردش، تسهیلات با نرخ ۱۳ درصد به تعاونی ها پرداخت شد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در یکی دو سال اخیر، توجه به رونق تعاونی ها بیشتر شده و رویکرد دولت بر این است که در شرایط کنونی، اگر  قرار است رونق اقتصادی محقق شود، باید به دست مردم و با استفاده از سرمایه های خرد باشد.

ملایی اظهار داشت: در یکی دو سال گذشته تلاش شده است با ارائه آموزش های لازم، مشکلات تشکیل و فعالیت تعاونی ها کاسته شود، در این زمینه اعتبارات ترویج و آموزش هم بیشتر شده است.

وی افزود: تعاونی ها با شرکت در دوره های مختلف از جمله مدیریتی، حقوقی و حسابداری آموزش های لازم را فرا می گیرند و این دوره ها برای تعاون گران رایگان است.

وی با اشاره به کمک های دولت برای بازاریابی تعاونی های تولیدی گفت: حضور تعاونی ها در نمایشگاه ها داخلی و یا خارجی با کمک های دولتی، یکی از حمایت ها است که می تواند در رونق فعالیت اثرگذار باشد.  

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، تعاونی ها در چند نمایشگاه داخلی و خارجی حضور یافته و محصولات خود را عرضه کردند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در باره کمک این اداره کل به بازاریابی تعاون گران گفت: کمک به فروش محصول در بستر فضای مجازی،  از ۲ سال قبل در دست پیگیری است، سال گذشته طراحی سایت و کمک به ارائه محصول در فضای مجازی، به صورت رایگان برای چند شرکت انجام شد، امسال هم این اقدام در دستور کار است.

اکنون هزار و ۶۰۰ تعاونی در خراسان شمالی فعال و مجامع آن به روز است و این شرکت ها بیش از ۳۰۰ هزار نفر عضو دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha