به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از ستاد خبری رویداد، با توجه به استقبال هنرمندان از دوره اول برپایی جایزه سال «استیکر»، دومین دوره این رویداد نیز در سال ۱۳۹۹ برگزار می شود و به همین منظور فراخوان آن برای شرکت علاقمندان منتشر شد.
آغاز این رویداد مهرماه ۱۳۹۹ است و تا ۲۳ دیماه سال جاری همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم برگزار میشود، ادامه خواهد داشت.
در این دوره کارگاههای آموزشی نیز در نظر گرفته شده است تا هنرمندان بتوانند با ساختار و نوع طراحی استیکرهای ثابت و متحرک آشنا شوند.
شبکه اجتماعی تمام خدمات آیگپ که در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در ایران اولین جایزه سال «استیکر» را برگزار کرد، به ۵۰ استیکر برتر جایزه داد و ۳ طرح برتر مورد تقدیر قرار گرفتند. حال آیگپ با همکاری سایت روز رنگ و همراه اول، در سال ۱۳۹۹ دومین دوره این رویداد را به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی برگزار خواهند کرد.
متن کامل فراخوان و شرایط شرکت در دومین دوره از جایزه سال «استیکر» بدین شرح است:
اهداف جشنواره
۱- گسترش استیکرهای بومی در پیامرسانها و شبکههای اجتماعی
۲- آشنایی و حضور فعال هنرمندان ایرانی در خلق استیکر بومی
۳- استفاده پیامرسانهای ایرانی از استیکرهای طراحی شده توسط هنرمندان ایران
۴- آشنایی هنرمندان با مفهوم استیکر و مبانی و اصول طراحی آن
۵- آشنایی عموم مردم با کارکرد استیکر در ارتباطات روزمره پیامرسانها
موضوعات
۱- طراحی استیکر بر اساس فرهنگ بومی ایران در سه بخش:
الف/ شخصیتهای ایرانی
ب/ موضوعات نوستالژیک
ج/ آزاد
۲-طراحی استیکر متحرک بر اساس فرهنگ بومی ایران
بخشهای جشنواره
الف/ خلق شخصیت استیکر: خلق شخصیت بر اساس معیارهای فرهنگ بومی ایران
ب/ بخش استیکر متحرک: طراحی و خلق بستههای استیکر متحرک بر اساس معیارهای فرهنگی ایران زمین
بخش جانبی جشنواره
تشکیل کارگاههای آموزشی آنلاین به منظور آشنایی هنرمندان با مبانی و اصول طراحی استیکر
شرایط و مقررات اختصاصی جشنواره
همانطور که پیشتر اعلام شد این جشنواره در دو بخش طراحی استیکر و طراحی استیکر متحرک برگزار خواهد شد که شرایط هر کدام به شرح زیر است:
۱-استیکر ثابت:
موضوعات مرحله اول:
طراحی کاراکترهای خنده، گریه، دوست داشتن، عصبانیت و لایک
هر شرکتکننده در ابتدا باید یک کاراکتر اصلی در قالب موضوعات پنجگانه طراحی (جمعا ۵ استیکر) و ارسال کند.
آثار ارسالی باید با فرمت PDF با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و رزولوشن ۳۰۰ dpi ارسال شود.
مرحله اول ارسال آثار:
هر هنرمند باید ۵ استیکر با کاراکتر واحد و در قالب موضوعات اشاره شده ارسال کند.
مرحله دوم ارسال آثار:
بعد از داوری اولیه آثار و انتخاب برای راهیابی به نمایشگاه، شرکتکنندگان باید ۱۵ استیکر براساس ایموجی دلخواه برای داوری نهایی ارسال کنند.
۲- استیکر متحرک:
موضوعات مرحله اول:
طراحی کاراکترهای دوست داشتن و عصبانیت
هر شرکتکننده در ابتدا باید یک کاراکتر اصلی در قالب موضوعات دوگانه طراحی (جمعا ۲ استیکر) و ارسال کند.
آثار ارسالی باید با فرمت json با طول و عرض ۵۱۲ پیکسل ارسال گردد و در طراحی از افکت استفاده نشده باشد.
مرحله اول ارسال آثار:
هر هنرمند باید ۲ استیکر با کاراکتر واحد و درقالب موضوعات اشاره شده ارسال کند.
مرحله دوم ارسال آثار:
بعد از داوری اولیه آثار و انتخاب برای راهیابی به نمایشگاه، شرکتکنندگان باید ۸ استیکر براساس ایموجی دلخواه برای داوری نهایی ارسال کنند.
شرایط و مقررات عمومی جشنواره:
هنرمندان رشته های کارتون، کاریکاتور، گرافیک، تصویرسازی، انیمیشن، نقاشی، طراحی و... میتوانند در این مسابقه شرکت کنند.
هنرمندان می توانند در هر دو بخش جشنواره شرکت کنند.
آثار ارسالی باید بهروز بوده و نباید قبلا برای هیچ پیامرسانی ارسال و استفاده شده باشد.
آثار ارسالی باید براساس فرهنگ بومی- ایرانی و موضوعات اعلام شده در بخش موضوعات فراخوان طراحی شده باشند.
ارسال (نام و نام خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن، عکس و کد ملی) در قالب فایل word توسط هنرمند الزامی است.
گاهشمار جشنواره:
مهلت ارسال آثار در مرحله اول برای هر دو بخش: ۲۱ آذرماه ۱۳۹۹
کارگاه آموزشی آنلاین: ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۹
انتخاب آثار مرحله اول: ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹
اعلام اسامی راهیافتگان به نمایشگاه: ۲۵ آذرماه ۱۳۹۹
مهلت ارسال آثار در مرحله دوم: ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹
داوری نهایی: ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹
مراسم اختتامیه و اهدای جوایز: ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ همزمان با روز جهانی استیکر
تبصره:
حضور تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه و داوری نهایی راه یابد (یا نماینده آنها) و برگزیدگان اصلی، برای دریافت جوایز نقدی در مراسم اختتامیه الزامی است. البته این الزام منوط به شرایط اعلامی پروتکلهای بهداشتی توسط ستاد ملی کرونا برای روز برگزاری است که در زمان معین به برگزیدگان اعلام خواهد شد. بدیهی است در صورت ممنوعیت هرگونه تجمع، مراسم اختتامیه به صورت لایو برگزار خواهد شد.
نظر شما