۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۰۹
کد خبر: 84079672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبودی در تخصیص آرد به نانوایی‌های خراسان رضوی وجود ندارد

مشهد- ایرنا- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: هیچ کمبودی در تخصیص آرد به نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای استان وجود ندارد بطوریکه نانوایی‌ها بطور عمد از دریافت آرد خودداری می‌کنند.

حمیدرضا نوری عصر یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: در نیمه نخست امسال ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن آرد یارانه‌ای و ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن آرد نیمه‌یارانه‌ای برای نانوایی‌های استان اختصاص یافت که از این میزان ۳۴ هزار و ۲۰۰ تن آرد یارانه‌ای و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن آرد نیمه یارانه‌ای خریداری شده و این ارقام نشان می‌دهد نانوایی‌ها خرید آرد خود از سامانه را کاهش داده‌اند.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد نیز در این نشست گفت: آرد به اندازه کافی در اختیار نانوایی‌های مشهد قرار دارد و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آرد را به نرخ مصوب عرضه کرده، لذا اگر نانوایی بطور عمد به بهانه اینکه آرد گران شده، سهمیه آرد خود را تحویل نگرفته و نان پخت نکند، مرتکب تخلف شده است.

محمد سلطانی افزود: اینکه برخی نانوایی‌ها می‌گویند آرد به میزان لازم وجود ندارد، کار سازماندهی شده‌ای است که می‌خواهند قیمت نان را افزایش دهند، لذا با متخلفین به عنوان اخلالگران اقتصادی برخورد قانونی خواهد شد.

محمدجواد ساعدی، سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در ۲۲ مهرماه امسال از ۴۰ مورد بازرسی مشترک از نانوایی‌های استان، ۱۷ واحد با یک میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال تخلف و در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه نیز از ۵۴ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان، ۳۲۳ میلیون ریال تخلف شناسایی شد. 

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد نیز در مورد علت تعطیلی برخی نانوایی‌ها در این شهر گفت: تعطیلی برخی نانوایی‌ها در چند روز اخیر به سبب تعطیلی مجاز آنها در روزهای پایانی صفر بوده است.

مصطفی کشتگر افزود: بخشی از تعطیلی‌ها مربوط به واحدهای نانوایی بدون پروانه کسب است که با توجه به افزایش قیمت آرد و ناتوانی در تامین آن، مجبور به تعطیلی شدند، ما نیز برای ساماندهی وضعیت توزیع آرد و نانوایی‌های بدون پروانه کسب، به دنبال پلمب آنها بودیم.

وی ادامه داد: پیرو مصوبه نشست قبلی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی، کمیته چند نفره متشکل از بازرسان اداره کل غله، سازمان صنعت، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف مشهد برای نظارت بر آرد در نانوایی‌ها تشکیل شد که این کمیته نظارتهای خود را به صورت صبح و بعد از ظهر انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha