نفس تنگی اراک برای پنجمین روز متوالی

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز دوشنبه و برای پنجمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

«رضا میرزایی» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز (دوشنبه) به ۱۱۳ رسیده که این عدد بالاترین شاخص آلودگی در ایستگاه استانداری است.

وی بیان کرد: آلاینده مسئول امروز (دوشنبه) نیز مانند چهار روز گذشته، ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مرکزی، سکون نسبی هوا و کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توصیه کرد: انتظار است در این روزها با شرایط آلودگی هوا و  تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این ۲ عامل، مردم از هرگونه رفت و آمد در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند.

میرزایی اظهار داشت: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان باید از حضور در فضای باز خودداری کنند و رانندگان نیز در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها دقت لازم را به کار گیرند.

وی گفت: مردم در روزهای ناسالم هوا از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی بپرهیزند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha