۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84146705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص کیفیت هوای اراک از حد سالم عبور کرد

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84146705
شاخص کیفیت هوای اراک از حد سالم عبور کرد

اراک - ایرنا - رئیس مرکز پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک روز دوشنبه با رسیدن به عدد ۱۲۳ از حد سالم عبور کرد که بیانگر مناسب نبودن برای گروه‌های حساس است.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون آلاینده اصلی هوای اراک است و بالاترین شاخص آلودگی از ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزایی شیرازی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی این استان، تداوم سکون نسبی هوا تا روز جمعه وجود دارد که منجر به ادامه روند ناسالم هوا می‌شود به همین دلیل  توصیه می‌شود تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند.

وی گفت: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به شش دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha