افزایش قدرت رقابت در بازار بدون استفاده از نوآوری محقق نمی‌شود

تهران- ایرنا- معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری وشکوفایی گفت: افزایش قدرت رقابت و بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی بدون استفاده از فناوری‌های جدید و نوآوری میسر نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، علی ناظمی روز دوشنبه در رویداد مجازی جذب سرمایه حوزه کالاهای تند مصرف از سلسله رویدادهای دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این صندوق با ۲ رویکرد وارد شده است یکی کمک به تشکیل نهادها و مجموعه ابزارهایی است که شرکت های صنعتی استفاده می کنند تا وارد فضای نوآوری از قبیل استارتاپ ها، صندوق های جسورانه، شرکت های دانش بنیان شوند.

وی از آمادگی این صندوق برای برگزاری رویدادهای ویژه رفع نیازهای فناورانه شرکت های خصوصی و صنایع بزرگ خبر داد و یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی دراین رویدادها سعی می کند که در تاسیس وتامین مالی شرکت های دانش بنیان و برای حضور در فضای نوآوری درکنار آنها باشد.

معاون صندوق نوآوری وشکوفایی همچنین اظهارداشت: دومین رویکرد این صندوق در برگزاری این رویدادها این است که با برگزاری انواع رویدادها یا چالش نوآوری، اقدام برای دیده بانی و رصد فضای نوآوری و همچنین امکان اکتشاف فرصت های مربوط به یک ایده فراهم شود، در این رویدادها سعی می کنیم که این بخش زنجیره را که نیاز به کمک نیروی انسانی دارد، حمایت و هزینه های آن را پرداخت کنیم.

ناظمی ادامه داد: این صندوق سعی دارد حداقل عاملی به عنوان تسهیل کننده  در ارتباط صنایع بزرگ با فناوری باشد و بتوانیم ایده را با صنایع بزرگ در اکوسیستم  فناوری با هم ارتباط دهیم.

وی یادآور شد: در رویداد امروز  ۶استارتاپ فعال در حوزه کالاهای تند مصرف در مجموع تقاضای ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارند، صندوق نوآوری  و شکوفایی آمادگی دارد  که در کنار تیم های خصوصی، سرمایه گذاری بر روی ایده های فناوری در قالب  هم سرمایه گذاری داشته باشد.

معاون سرمایه گذاری صندوق نواوریو شکوفایی افزود: از ابتدای برگزاری این رویدادها یکی از اهداف مهم ما این بود که بتوانیم تعامل بخش نوآوری وفناوری را با بخش بزرگ صنعتی کشور برقرار و پیوند آنها را تسهیل کنیم.

به گزارش ایرنا، در رویداد جذب سرمایه حوزه کالاهای تند مصرف ۶ استارتاپ  وندینگ ماشین (سازنده ماشین های ارایه دهنده نوشیدنی گرم و تنقلات در اماکن)، بینج بار (سامانه تحت وب  رای عرضه برنج ایرانی با اتصال مشتری به کشاورز)، سامت (سامانه ارتباط مشتری و تامین کننده مواد غذایی)، سیزون مارکت(سوپر مارکت اینترنتی)، ای تحفه (فروشگاه آنلاین سوغات و صنایع دستی)، بارخشک (فروش حبوبات و خشکبار به صورت آنلاین) ایده های استارتاپی خود را به سرمایه گذاران معرفی کردند.

کالای تندمصرف (انگلیسی: Fast-moving consumer goods‌) محصولی‌ است که به‌سرعت و با قیمت نسبتاً پایینی به‌فروش می‌رسد. کالاهای بی‌دوام مانند خوراکی‌های بسته‌بندی‌شده، نوشیدنی‌ها، وسایل بهداشتی، و داروهای غیرداروخانه‌ای از جملهٔ این کالاها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha