راه‌اندازی پلتفرم تجارت الکترونیک بین‌المللی برای فروش کالاهای ایرانی

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری وشکوفایی موفق به راه‌اندازی پلتفرم آنلاین تجارت بین‌المللی برای فروش کالاهای ایرانی با نام تجاری «چیگل» شده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، فرزانه دانشمند مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد پلتفرم آنلاین تجارت الکترونیک بین‌المللی «چیگل» گفت: در این بازار اینترنتی، تولید کننده و تامین کننده کالاهای ایرانی تمامی فرآیندهای حمل، توزیع داخلی، حمل و نقل بین‌المللی، تامین درگاه‌های دریافت ارزی، بازپرداخت ارزی و ریالی و تمامی فرآیندهای لجستیک در چرخه فروش خرد و عمده ایرانی را به چیگل و شرکای تجاری آن واگذار کرده‌اند.

وی ادامه داد: چیگل ابزار مدیریت فروش اینترنتی خرد و عمده کالاهای ایرانی است، این پلتفرم با اتصال به درگاه دریافت و پرداخت ارزی(۱۶ ارز) و حمایت از زبان‌های مختلف زنده دنیا(۲۰ زبان) در اختیار تولیدکنندگان کوچک، متوسط و بزرگ برای جهانی‌سازی کالای ایرانی قرار می‌گیرد.

دانشمند شعار این شرکت را «کالای ایرانی برای ایرانی و کالای ایرانی برای جهان» عنوان کرد و گفت: این پلتفرم ۶۰۰ کسب و کار مختلف خانگی و همچنین تولیدکنندگان داخلی را پوشش می‌دهد. در حوزه تولید هیچ انحصاری نداریم و هر نوع کالایی که تولید می‌شود بعد از پایش و ارزیابی به منظور سطح‌بندی محصولات در پلتفرم برای فروش قرار می‌گیرد.

وی افزود: ارزیابی برای کالاهای حوزه سلامت و بهداشت به مجوزهای سختگیرانه‌تری احتیاج دارد و کمترین سختگیری در خصوص صنایع دستی است که کمترین فرآیند ارزیابی را دارد.

دانشمند مشتریان خارجی این بازار اینترنتی را ۳۰ درصد و از کشورهایی نظیر قطر، عمان، افغانستان، تایلند، مالزی و اندونزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مشتریان بین‌المللی می‌توانند از طریق چیگل محصولات ایرانی را خریداری کنند، برای ارائه خدمات لجستیک و حمل و نقل از تمامی روش‌ها مانند ارسال با پیک، خودرو یا از طریق پست استفاده می‌شود.

وی در مورد تسهیلاتی دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: محصول ما با حمایت صندوق نوآوری، بالغ و به مارکت وارد شده است. ۳میلیارد تومان تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق نوآوری دریافت و در حال حاضر کمتر از ۹ ماه است که در مارکت ورود کرده‌ایم. ۴ هزار کاربر، ۱۵ هزار قلم کالای ایرانی و ۱۷۰۰ تامین کننده داریم. به غیر از موبایل و تبلت باقی محصولات، کالای ایرانی هستند.

دانشمند بزرگترین برنامه آتی «چیگل» را تمرکز در مارکتینگ بیان کرد و گفت: مشتری‌مداری در سرلوحه کار قرار دارد. شرکت تاکنون هیچ شکایتی از کاربران خود نداشته است و رتبه بالایی در مشتری‌مداری دارد. با این وجود در نظر است تا پایان سال جاری پلتفرم چیگل در یک کشور دیگر نیز راه‌اندازی شود. 

وی تصریح کرد: هدف از این اقدام صادر کردن پلتفرم به کشورهای دیگر و عرضه محصولات ایرانی به کشورهای دیگر است. در حال حاضر  اولین پلتفرمی هستیم که کالای ایرانی را به جهان عرضه می‌کند. کاربران بین‌المللی که به دنبال کالای ایرانی هستند می‌توانند از طریق این پلتفرم خواسته خود را برآورده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha