۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۷:۲۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84080399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۳۵ هزار کودک در گیلان غربالگری بینایی شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: با اجرای طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از ۱۵ تیرماه تاکنون بیش از ۳۵ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

دکتر حسین نحوی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح تاکنون یک هزار و ۶۲ کودک مشکوک به مشکلات بینایی نیز به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم "آمبلیوپی" راهی برای کاهش کم بینایی و نابینایی است، اظهار داشت: تشخیص زودهنگام و درمان به موقع تنبلی چشم اهمیت بسزایی دارد لذا خانواده ها باید برای تحت پوشش قرارگرفتن کودکان سه تا ۶ سال خود در این طرح اهتمام کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم، سن زیر پنج سالگی است، عدم تشخیص و درمان به موقع تنبلی چشم می تواند موجب کاهش بسیار شدید و دائمی دید یک یا هر دو چشم و گاه نابینایی شود.

وی زمان اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در گیلان را تا پایان سال جاری عنوان و اضافه کرد: والدین دارای کودکان سه تا ۶ سال به همراه کودک و در دست داشتن شناسنامه او می توانند به پایگاه های غربالگری تحت نظارت بهزیستی استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد : در اجرای این طرح، غربالگری از طریق دستگاه و غربالگری عیوب انکساری با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه کرونا انجام می شود.

هم اکنون بیش از ۶۰ هزار خانواده از خدمات بهزیستی استان گیلان بهره می برند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha