۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84081200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ روستای مهاباد مشکل آب شرب دارند

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷
کد خبر: 84081200
۲۱ روستای مهاباد مشکل آب شرب دارند

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد گفت: اهالی ۲۱ روستای بخش خلیفان و مرکزی این شهرستان با مشکل آب شرب روبرو هستند.

کمال نالوسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی گذشته، هم‌اکنون آب شرب ۲۰ روستای این شهرستان جیره‌بندی و آبرسانی به روستای ۶۰ خانواری ""باین‌دره" با استفاده از تانکر صورت می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: آب شرب این روستاها از طریق چشمه تامین می‌شود و به دلیل کاهش آب چشمه‌ها، در برخی از ساعات شبانه‌روز آب شرب روستا قطع شده و روستاییان به صورت جیره‌بندی از آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد با توصیه به مشترکان مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: این اداره در صورت نیاز، آمادگی کامل جهت انتقال آب به نقاط مختلف روستایی این شهرستان با استفاده از تانکر را دارد.

"نالوسی" با اشاره به طرح آبرسانی به ۱۴۰ روستای این شهرستان از سد مهاباد ادامه داد: تاکنون پنج هزار متر در قالب این طرح تاکنون لوله‌گذاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی برخوردار است، اظهار داشت: مدت زمان اتمام پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش مرکزی و خلیفان مهاباد پنج سال برآورد شده است که با توجه به شرایط و تامین اعتبار امکان تغییر در زمان بهره‌برداری از این طرح وجود دارد.

وی بیان کرد: با اتمام این طرح بیش از ۹۰ درصد خانوارهای روستایی مهاباد شامل جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهد شد.

وی از شهروندان خواست تا در این فصل از سال که دبی آب چمشه‌ها و رودخانه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است، از آب شرب برای آبیاری باغچه‌ها و شستن فرش و خودرو خودداری کنند تا همه مشترکان از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار باشند. 

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۹۲ روستای دارای سکنه مهاباد، ۱۰۴ روستا با ۱۵ هزار و ۷۰۰ مشترک روستایی زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آنها سه میلیون و ۹۵۷ هزار متر مکعب است.

هم‌اکنون شرکت آب و فاضلاب مهاباد دارای ۴۹ هزار و ۴۱۰ مشترک شهری است و تمامی جمعیت شهری و ۸۴ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ سال گذشته آب شرب در هفت روستای این شهرستان در فصل پاییز جیره‌بندی شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha