۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84081580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف قیمت با استان‌های همجوار، نرخ مرغ را در زنجان به ۲۰ هزار تومان رساند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در نتیجه اختلاف قیمت‌های موجود برای گوشت مرغ در استان‌های همجوار زنجان، با هماهنگی‌های انجام مقرر شد این فرآورده با قیمت ۲۰ هزار تومان برای مصرف کنندگان در استان توزیع شود.

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاثیر قیمت های توزیعی گوشت مرغ در استان های همجوار، روز گذشته ابتدا نرخ ۱۸ هزار تومان برای عرضه این فرآورده در استان زنجان اعلام شد ولی با وجود فاصله قیمتی قابل توجه با سایر استان ها در نهایت نرخ ۲۰ هزار تومان برای عرضه گوشت مرغ تعیین شد.  

به گزارش ایرنا، پیش از این، عرضه و توزیع گوشت گرم مرغ در استان زنجان با نرخ مصوب هر کیلوگرم ۱۶۰ هزار ریال برای مصرف کنندگان تعیین شده بود و این درحالی بود که نرخ این فرآورده در استان های همجوار بالاتر از این قیمت گزارش شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به افزایش قیمت نهاده های دامی اشاره کرد و اظهار داشت: مسائلی از این دست در تهیه نهاده ها موجب شده تا در روزهای اخیر مرغداران میزان جوجه ریزی ها را کاهش دهند و کاهش عرضه نیز موجب شد تا شاهد کمبود مرغ در بازار باشیم. 

فغفوری با بیان اینکه ظرفیت گوشت مرغ به اندازه نیاز بازار استان و حتی بیشتر از آن در زنجان وجود دارد و هیچ نگرانی در زمینه تامین این محصول نیست، خاطرنشان کرد: با اعلام قیمت جدید همه مرغداران مکلف شده اند تا مرغ را در اختیار کشتارگاه‌های داخل استان قرار دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر پایه آمار سال ۹۸، استان زنجان با تولید بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دام، طیور و زنبور عسل حدود ۱.۵ درصد از تولیدات کشور را در این بخش ها به خود اختصاص داد.

در زمینه تولید انواع گوشت سفید نیز استان زنجان با تولید بیش از ۵۴ هزار تن، حدود ۲ درصد از تولیدات کشور را داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha