«فریبرز کرمی» روز سهشنبه به ایرنا افزود: از حدود هفت سال پیش کار شناسایی نقاط حادثهخیز جادههای استان آغاز شده اما شروع اصلاح این نقاط از سال گذشته انجام شده است.
وی اظهار داشت: از سال ۹۸ تاکنون ۲۳ نقطه حادثهخیز با رفع پیچ خطرناک یا ساخت پل اصلاح شدهاند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای استان و ایجاد دسترسیهای غیرمجاز به راهها نقاط حادثهخیز جدیدی رشد میکنند.
کرمی، رشد شبانه کسب و کارها در حریم راهها، ایجاد راههای دسترسی غیرمجاز و طولانی بودن برخورد انتظامی و قضایی با آنها را اصلیترین عوامل شکلگیری معارض توسعه راهها و شکلگیری نقاط حادثهخیز جدید عنوان کرد.
لزوم لکه گیری راههای اورامانات
وی در ادامه بر لزوم لکهگیری راههای منطقه اورامانات نیز اشاره کرد و گفت: برای لکهگیری، روکش و اصلاح کلی رویه محور اورامانات بودجهای در حدود ۶۳۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه افزود: احیا خط کشی، نصب حفاظ، نصب نیوجرسی و گاردریل در محورهای شهرستانهای اورامانات انجام شده و برای تکمیل ایمنسازی نیاز به اجرای شیار لرزاننده، حفاظ، نصب تابلو و نیوجرسی است که برای این اقدامات نیز ۶۰میلیارد ریال بودجه نیاز است.
کرمی عنوان کرد: با توجه به محدودیتهای شدید اعتبارات ملی در صورت گشایش منابع اعتباری جدید مساعدت لازم به منظور نگهداری و روکش آسفالت در محورهای منطقه اورامانات شامل شهرستانهای روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی انجام خواهد شد.
استان کرمانشاه در مجموع هشت هزار و 100 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
نظر شما