روزانه ۱۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در مهاباد تولید می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: روزانه هزار تن محلول ضدعفونی کننده برای مواجهه با بیماری کرونا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

محمد جهین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون یک واحد تولیدکننده محلول ضدعفونی در این شهرستان با اخذ مجوزهای لازم در حال فعالیت است که در صورت تامین مواد اولیه ظرفیت تولید پنج هزار لیتر را در روز دارد.

وی ادامه داد: محلول تولید شده در بطری‌های نیم لیتری با ۱۹۰ هزار ریال، یک لیتری با ۳۶۰ هزار ریال، چهار لیتری با یک میلیون ۳۶۰ هزار ریال و ۲۰ لیتری با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در این واحد تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا تولید مواد ضدعفونی در این شهرستان هفت برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: این مواد ضدعفونی در فروشگاه‌های دارای مجوز و سطح داروخانه‌های این شهرستان در دسترس شهروندان قرار دارد. 

جهینی با اشاره به اینکه این مواد زیر نظر اداره صنعت معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو و بهداشت تولید می‌شود، اضافه کرد: اوایل سال جاری یک شرکت تولیدی که اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده غیرمجاز در سطح شهرستان کرده‌ بود، توسط ماموران بازرسی شناسایی و پلمب شد.

وی به شهروندان توصیه کرد اقلام بهداشتی و موردنیاز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را از مکان‌های معتبر خریداری کنند تا در دام افراد سودجو قرار نگیرند.

وی افزود: علاوه بر محلول‌های ضدعفونی کننده روزانه ۴۰ هزار عدد ماسک سه لایه یکبار مصرف و ۵۰۰ هزار دستکش پلاستیکی یکبار مصرف نیز در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت هم‌اکنون در وضعیت هشدار مقابله با کرونا قرار دارد؛ طبق اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش و به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha