کمک به مردم «سقز» جلوه‌ای از ایفای سهم خیّران مهابادی در مقابله با کرونا

مهاباد- ایرنا- اولین محموله مواد ضدعفونی‌کننده توسط خیّران مهابادی برای مقابله با شیوع کرونا به صورت رایگان به شهرستان سقز در استان کردستان ارسال شد.

فرماندار مهاباد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت بحرانی در شهر سقز و بنابه درخواست و اعلام مسوولان این شهرستان مبنی بر کمبود محلول ضدعفونی، با همکاری مشترک شرکت‌های «شروین» و «طیورگستر» این شهرستان، محموله‌ای که شامل محلول‌های ضدعفونی‌کننده است، به مقصد سقز بارگیری و ارسال شد.

ایرج شجاعی اضافه کرد: این محموله شامل ۴.۵ تُن محلول ضدعفونی کننده دست و محلول ضدعفونی کننده سطوح است که در قالب سه هزار بطری بارگیری شد.

وی اظهار داشت: توزیع این مواد به تشخیص فرمانداری سقز و با توجه به اولویت‌های آن شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی سقز در مقایسه با سایر شهرهای منطقه افزود: با توجه به ارتباط مستقیم این شهرستان با شهرهای بوکان و مهاباد تأمین نیازهای این شهرستان می‌تواند در امر کاهش شیوع بیماری کرونا در منطقه  تاثیرگذار باشد.

فرماندار مهاباد با اشاره به ارسال محموله‌های ضدعفونی به شهر بوکان افزود: تاکنون ۹۰۰ بطری برای ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بوکان توسط شرکت «شروین» ارسال شده و امروز نیز با توجه به اعلام نیاز فرمانداری این شهرستان ۹۰۰ بطری دیگر به مقصد بوکان بارگیری می‌شود که در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ بطری ۱.۵ لیتری از سوی این شرکت برای این شهرستان ارسال شده است.

وی  ابراز امیدواری کرد با حمایت از یکدیگر بحران کرونا فروکش کند و بار دیگر سلامت به شهرها و شهروندان بازگردد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۵۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۴ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha