۱۲ هکتار اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی آزادسازی شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۱۲ هکتار اراضی واگذار شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان که هیچ اقدامی در خصوص ساخت و ساز و راه‌اندازی واحد تولیدی در آن‌ها صورت نگرفته بود، آزادسازی شد.

«طیب میرزایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اینکه زمین قابل واگذاری با کاربری صنعتی به متقاضیان به خصوص در اراک، ساوه و زرندیه بسیار محدود است آزادسازی زمین‌هایی که در گذشته واگذار شده و بلاتکلیف مانده بودند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  ۵۹ قرارداد همکاری با متقاضیان در عرصه‌های واگذار شده صنعتی بلاتکلیف امسال  فسخ و ۱۲ هکتار زمین نیز آزادسازی شد و یک هکتار دیگر نیز به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اضافه کرد: ۲۰۰ پرونده دیگر نیز در خصوص زمین‌های واگذار شده بلااستفاده در دست بررسی است که به‌زودی تعیین تکلیف شده و این اراضی آزاد شده در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی قرار می‌گیرد.

میرزایی اظهار داشت: ۱۳۲ نشست حل اختلاف در سال جاری با افرادی که زمین از شهرک‌های صنعتی دریافت و اقدامی در این اراضی نکرده‌اند تشکیل شد که ۵۹ مورد به‌دلیل شرایط اقتصادی و نبود دستگاه‌های مورد نیاز امکان ساخت نداشتند و در این راستا فرصت دوباره به آن‌ها داده شد اما، مابقی که کفایت و انگیزه برای بهره‌وری صنعتی از آن‌ها نبود، فسخ قرارداد شد.

وی بیان کرد: کمبود زمین قابل واگذاری یکی از مهمترین مشکلات شهرک‌های صنعتی استان مرکزی است و باید در هر شرایطی این کمبودها جبران و به متقاضیان زمین واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: با وجود اینکه بر اساس قانون انتقال خدمات تا درواحد تولیدی از وظایف اصلی نهادهای خدماتی است اما،در این راستا کار مناسبی صورت نگرفته و حتی امکانات تا در شهرکیاا ناحیه صنعتی  نیزمنتقل نشده که این مهم باعث مشکلاتی در واگذاری زمین به متقاضیان شده است.

۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha