رییس دانشگاه پزشکی: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرمان رو به اتمام است

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تقریبا ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرمان رو به اتمام است و با افزایش تعداد بیماران طی روزهای آینده ارائه خدمات بیمارستانی به برخی از افراد تعلق نمی‌گیرد لذا مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی روز شنبه در ستاد مقابله با کرونای استان کرمان افزود: هم اکنون یکهزار بیمار یا افراد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با ظرفیت سازی انجام شده خدمات درمانی مقابله با کرونا اکنون در بیمارستان های کرمان ارائه می‌شود اظهار داشت: نزدیک به ۵۰ درصد تخت های بیمارستان های استان در برخی از شهرستان‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا پر شده لذا باید محدودیت‌های شدیدتری را اعمال کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد بستری شده در پیک سوم کرونا ۲۰ درصد بیش از پیک دوم بوده اند و بستری‌های روزانه نیز در پیک سوم بیش از ۱۰ درصد نسبت به دور قبل افزایش دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم گفت: شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می شود.

رشیدی‌نژاد با اشاره به خطر افزایش برگزاری مراسم ها در باغ و خانه ها عنوان کرد: تالارهای دارای شرایط استاندارد، با یک سوم ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و هر اقدامی در زمینه تجمع در مراسمات عروسی ممنوع و صرفا سرو غذا در تالارها انجام شود و تالارهای متخلف تعطیل می شوند.

وی افزود: مقرر شد که به علت شرایط ویژه استان معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب به کرمان سفر کند و شرایط استان را از نزدیک مورد مشاهده و بررسی قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha