تامین ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه غیرنقد برای خط ۱۰ مترو تهران

تهران- ایرنا- مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: تا پایان شهریور امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه غیر نقد برای خط ۱۰ مترو تهران تامین شده اما هنوز پیمانکاری از سوی شرکت مترو برای تهاتر این اعتبارات معرفی نشده است.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران،  شکر الله بنار روز دوشنبه در این باره گفت: امسال دو تکلیف بزرگ بر عهده سازمان نهاده شده که نخست تامین سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد و سپس تامین چهار هزار میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد برای خط ۱۰ مترو و پیش پرداخت های مربوط به آن است.

وی افزود: اکنون در برخی محافل گفته می شود که شهرداری تهران در راستای تامین بودجه غیر نقد هیچ کاری انجام نداده است اما باید در نظر داشت که کار سازمان سرمایه گذاری مهیا کردن املاک و پروژه ها برای فروش و مشارکت است و در همین راستا در پایان شهریور ماه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اموال کارشناسی شده جهت اجرای خط ۱۰ مترو به شرکت مترو اعلام کردیم و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه با حضور نماینده کمیسیون برنامه و بودجه و عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران با شرکت مترو منعقد شده است.  

 بنار ادامه داد: شرکت مترو باید در واقع پیمانکارانی که حایز شرایط دریافت این املاک هستند را معرفی کند که یکی از شرایط داشتن کد و ردیف بودجه یا طلب است اما تا به حال کسی معرفی نشد یعنی تا به حال پیمانکار مستعد و یا طلبکاری را معرفی نکردند.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران اظهار داشت: از نظر قانونی و تخصصی در صلاحیت ما نیست که پیمانکار واجد شرایط را شناسایی و به آنان املاک بدهیم تا بودجه غیر نقد در حساب بنشیند و در گزارش های درآمد هزینه شهرداری تهران بیاید، سازمان سرمایه گذاری هر زمان که پیمانکار حایز شرایط از سوی شرکت مترو معرفی شود بلافاصله تعهدات خود را انجام خواهد داد.  

بنار گفت: در خصوص ما بقی تعهدات مالی غیر نقد باید بگویم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به تمام هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی غیر نقد عمل خواهیم کرد و بخشی از این تعهدات نیز برای پرداخت بدهی های بانک شهر و دو بانک دیگر اختصاص خواهد داشت.  

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری همچنین افزود: شاید اینطور به نظر آید که این املاک مستقیم از طریق خود مترو چرا به پیمانکاران واگذار نمی شود؟ در پاسخ باید گفت؛ اگر شرکت مترو بخواهد بطور مستقیم املاک را به پیمانکاران خود واگذار کند ۲۵ درصد مالیات به آن تعلق می گیرد ضمن اینکه کارشناسی املاک باید دوباره صورت گیرد لذا هزینه های شهرداری چندیدن برابر می شود.

بنار افزود: این اقدامات  همه در چارچوب سند جامع سرمایه گذاری و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و ما کاملا در چارچوب مصوبات شورای شهر عمل کرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha