۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84089814
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

انتخابات شورای دانش‌‎آموزی ۱۶۵۰ مدرسه بوشهر مجازی برگزار شد

بوشهر- ایرنا- بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی یکهزار و ۶۵۰ مدرسه این ستان از طریق فضای مجازی در شبکه شاد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال ۱۷۸ هزار دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه دوم شامل ۸۷ هزار دانش‌آموز دختر و ۹۱ هزار دانش‌آموز پسر واجد شرایط رای دادن و نامزدی در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی این استان مشارکت کردند.

علی موحدی روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ۲۱ هزار دانش‌آموز دختر و ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پسر در همه دوره‌های تحصیلی داوطلب عضویت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس استان بوشهر شدند که ۱۲ هزار نفر از آنها به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شوراها انتخاب می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با توجه به جمعیت مدارس، تعداد اعضای شوراهای دانش‌آموزی  ۵ تا ۱۱ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل است.

 موحدی اظهار کرد: دانش آموزان با مشارکت در این انتخابات، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را تمرین می‌کنند.

وی اعلام کرد: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم هر مدرسه است و مدیران باید این رکن مهم را باور داشته و در امور مربوط به برنامه ریزی و اداره امور آموزشگاه از توانمندی این شورا استفاده کنند.

موحدی ادامه داد: تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری، مسئولیت پذیری و روحیه انتقادپذیری، کسب مهارت برای ایفای نقش در آینده و بهبود نظام تصمیم‌گیری و تصمیم ‌سازی از طریق مشارکت دانش‌آموزان از هدف‌های مهم تشکیل شوراهای‌دانش‌آموزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: مشارکت مطلوب شوراهای دانش‌آموزی در اداره مدارس منجر به تشکیل مجلسی کارآمد و موثر در بهبود فرایندهای آموزشی و پرورشی می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha