۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84090951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش دمای هوا در خراسان رضوی ادامه دارد

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 84090951
کاهش دمای هوا در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این استان ظرف سه روز آتی همچنان شاهد روند کاهش دمای هوا خواهد بود.

آذر رضایی‌پور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی کاهش دمای هوای خراسان رضوی تا روز جمعه آتی نهم آبان ماه جاری ادامه یافته اما از عصر جمعه تا ابتدای هفته آتی این روند معکوس شده و دمای هوای استان رو به افزایش خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ظرف ۷۲ ساعت آتی همزمان با ماندگاری هوای سرد در سطح خراسان رضوی، وضعیت جوی در اغلب نقاط استان نسبتا پایدار است. 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین برای امروز ۷ آبان ماه وزش باد شدید به ویژه ساعات عصر در سطح استان پیش‌بینی شده که در نقاط بادخیز توام با گرد و خاک خواهد بود.

وی افزود: دمای هوای مشهد نیز که ظرف این مدت بین هفت تا ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود، امروز با پنج درجه کاهش نسبت به دیروز به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. 

رضایی‌پور همچنین به کیفیت هوای مشهد اشاره و بیان کرد: گفت: این کلانشهر امروز از لحاظ غلظت آلاینده‌ها در وضعیت "سالم" بود که به تدریج به سمت وضعیت ناسالم برای گروههای حساس رفت. کیفیت هوای مشهد برای فردا پنجشنبه نهم آبان ماه ابتدا "ناسالم" و به تدریج از اواخر وقت "سالم" پیش‌بینی شده است.

فریمان در ناحیه مرکزی خراسان رضوی با دمای هوای دو درجه و سرخس واقع در شمال شرق این استان با ۲۷ دمای هوای درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت در خواف واقع در جنوب خراسان رضوی ثبت شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha