پلیس همدان: رانندگان از سوارکردن افراد بدون ماسک خودداری کنند

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رانندگان فعال در ناوگان عمومی از سوارکردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند.

سرهنگ علی فکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین رانندگان تاکسی، اتوبوس، آژانس و تاکسی‌های اینترنتی برای سوار کردن مسافر ابتدا از او بخواهند ماسک بزند سپس اقدام به سوار کردن و جابجایی او کنند.

وی اضافه کرد: برخی از رانندگان خودروهای عمومی و مسافران پس از سوار شدن به داخل خودرو ماسک خود را برداشته و یا از روی دهان و بینی خود کنار زده در حالیکه امکان ابتلا به ویروس کرونا هنگام نشستن داخل خودرو نیز وجود دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: برخی از رانندگان به ویژه دارندگان خودروی شخصی نیز ماسک را از آیینه جلو آویزان کرده یا روی داشبرد قرار می دهند در حالیکه باید از ماسک برای محافظت خود در برابر ویروس کرونا استفاده کنند.

سرهنگ فکری افزود: پلیس در حال حاضر برنامه ای برای جریمه و اعمال قانون رانندگانی که محدودیت‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند ندارد اما با حضور در محل های پرترافیک و پرتردد به رانندگان و مسافران بدون ماسک تذکر می دهد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نباید تنها به برخورد سلبی و اعمال قانون توجه داشت بلکه هدف پلیس مشارکت گرفتن از رانندگان حمل و نقل عمومی برای ترغیب مسافران به استفاده از ماسک است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان همچنین با بیان اینکه سیستم نوبت‌دهی در مرکز شماره‌گذاری اینترنتی شده است اظهار داشت: هدف پلیس کاهش مراجعه مردم و انجام امور به صورت اینترنتی است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( سه شنبه) اعلام کرد که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha