۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷
کد خبر: 84091711
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهورعراق: باید با تفکرتروریسم تکفیری مقابله کرد

بغداد-ایرنا- رئیس جمهورعراق برمسئولیت همگان در مقابله با تفکر تروریستیِ تکفیری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق عصر پنجشنبه در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: تکفیر و افراط گرایی وجهه اسلام را خدشه دار می کند و سازمان های القاعده و داعش و نظایر آن مسلمان و غیرمسلمانان را به قتل رسانده اند و یک مسئولیت جمعی درخصوص مقابله با تفکر تروریستیِ تکفیری وجود دارد.

وی گفت: در شرایط کنونی جهان اسلام که افراط گرایی، تکفیر و تندروی با تفکر و رفتاری ناهنجار و منحرف از ارزش های والا عمل می کند و به پیام والای اسلامی که دین حنیف ما برای آن آمده، خدشه وارد می کند، نیاز ما برای اقتدا به سیره عظیم پیامبر اکرم (ص) و اندیشه و سیره نبوی خلاق بیش از پیش احساس می شود. این سیره، سیره و اندیشه ای برای صلح، محبت، تسامح و برادری بین ابناء بشر است.

برهم صالح گفت: باندهای القاعده و داعش و سایرگروههای تروریستی تکفیری و تندرو دین ندارند. مسئولیت ما به عنوان مسلمان برای مقابله با تفکر تروریستی تکفیری و رفتار همراه با خونریزی و ناهنجار آن ایجاب می کند که ارزش های والایی را که اسلام آورده و پیامبر اکرم (ص) تجلی بخشیده است، نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت عراق اشاره کرد و گفت: اصلاح مسیرها بدون مبارزه با انواع شکل های فساد ممکن نیست زیرا مفسدان و تروریسم به هم پیوسته هستند و فساد روی دیگر تروریسم است.

رئیس جمهور عراق گفت: جرائم قتل و ارعاب اخیر در مناطق «الفرحاتیه و خانقین و کرکوک» تاکید می کند که تروریسم و خشونت همچنان امنیت و صلح اجتماعی در عراق را تهدید می کند و لازم است با گام برداشتن در مسیر اصلاحات و نیز تقویت توانمندیهای امنیتی و رزمی و اطلاعاتی نیروهای مسلح، با این تهدیدها مقابله کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha