توزیع ۱۸۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان سمنان

سمنان- ایرنا- فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: ۱۸۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این استان بین اقشار آسیب دیده و نیازمندان توزیع شده است.

سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی روز پنجشنبه در نشست استانی رفتار مومنانه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مشارکت مردم و نهادهای خدمت رسان در رزمایش رفتار مومنانه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون ۲مرحله و پنج گام رزمایش رفتار مومنانه در استان سمنان انجام شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ابراز داشت:  بیش از ۷۰۸ هزار پرس غذای گرم و حدود ۲ هزار راس دام  و بیش از ۹۲ هزار قطعه مرغ و گوشت در کنار ۱۸۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی بیان کرد: ۹ میلیارد ریال کارت هدیه در مرحله دوم رزمایش مومنانه در استان سمنان بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد و بیش از ۱۱۷ بسته بهداشتی نیز در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: تعداد زیادی بسته‌های حمایتی دیگر مانند بسته فرهنگی و تبلت و قرص نان در بین نیازمندان توزیع شد و در مجموع تعدادی از خانواده‌های محروم چندین مرحله کمک‌های معیشتی دریافت کردند .

وی با تاکید بر اینکه مدیریت در توزیع بسته ها باید انجام شود و موازی کاری صورت نگیرد،  اظهار داشت: کمیته‌هایی برای پیگیری بخش‌های مختلف مرحله سوم رزمایش مواسات ایجاد شده که مسائل مختلف را پیگیری می کنند.

دامغانی اضافه کرد: تمام کمک ها به صورت محله محور و با محوریت مساجد انجام شد و در مرحله سوم که از امروز آغاز شده تلاش می‌شود در حوزه‌های مختلفی مانند اشتغال و ازدواج آسان و درمان و کمک های معیشتی و بدهی های نیازمندان فعالیت شود.

وی یادآور شد: بانک اطلاعاتی از افراد محروم و آسیب دیده از کرونا تهیه شده و تمامی اقدامات به صورت محله محور انجام می شود

 فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی برای رزمایش رفتار مومنانه اهمیت زیادی دارد ورسانه باید در این زمینه بیش از پیش کمک کند و نقش داشته باشد.

مرحله اول رزمایش همدلی ورفتار مومنانه(مواسات) در کشور به دستور رهبر معظم انقلاب از نیمه شعبان همزمان با میلاد امام زمان(عج) کلید خورد و تا پایان ماه‌ مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha