به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه و شهرسازی لارستان افزود: هدفگذاری که برای ادغام این وزارتخانه از سال ۹۰ پیش بینی شده بود، به هیچ وجه محقق نشده و اشکالات متعدد در سیستم اداری و اجرایی اکنون در این وزارتخانه وجود دارد که البته حرکت برای اصلاح این ساختارها و رفع این مشکلات شروع شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: هم اینک ۳۵ طرح بزرگ راهسازی و حمل و نقل ریلی و جاده ای در سطح استان فارس در حال اجراست که بهره برداری از این طرح ها این منطقه استراتژیک کشور را بیش از گذشته بر روی ریل توسعه و پیشرفت قرار خواهد داد.
وی اظهار داشت: این تعداد پروژه معادل طرحهای راهسازی در هفت استان کشور بزرگ کشور است.
به گفته مسوولان استان فارس، از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان سال ۹۸، هفت هزار و ۸۴۳ پروژه در بخشهای مختلف استان فارس با اعتباری بیش از ۳۵۱ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسیده است.
راه آهن شیراز- اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر، آزادراه شیراز- اصفهان به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر، بزرگراه لار، جهرم- بندرعباس ، مسیر شیراز- فیروزآباد ، بهسازی و ارتقای راه اصلی فسا – داراب و نیز اتصال بزرگراه شیراز- قائمیه از طریق تنگ ابوالحیات برخی از طرح های مهم راهسازی در استان فارس است و تعدادی از آنها نیز تا پایان سال جاری و دولت دوازدهم به بهره برداری خواهند رسید.
ترکی یادآور شد: استان فارس به لحاظ مساحت و وسعت راه های موجود چهارمین استان و به لحاط حمل و نقل نیز جزو پنج استان پرتردد کشور محسوب می شود.
وی توسعه نامتوازن دربخش های مختلف به ویژه از نظر ترکیب جمعیتی بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی را یادآور شد و گفت: این موضوع همچنین ایرادها و معضلات اجتماعی و سیاسی را به دنبال داشته است.
لزوم تسریع در اجرای طرح های راهسازی لارستان
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در این آیین ، خواستار تسریع در اجرای برخی طرح های مهم راهسازی و توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به این شهرستان شد و گفت: راه آهن شیراز- جهرم- لارستان- بندرعباس ، اتمام باند دوم جاده اصلی جهرم -لارستان - بندرعباس و محور لارستان- بستک و اجرای مصوبه ایجاد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان از جمله مطالبات و خواسته های بحق مردم این خطه است.
جلیل حسنی با اشاره به برخی ظرفیت های شهرستان لارستان در بخش های گوناگون به ویژه پیشینه تاریخی این خطه گفت: همچنین پتانسیل های زیرساختی و ساختاری شامل فرودگاه بینالمللی آیت الله آیت اللهی لارستان، گمرک تجاری، نمایندگی وزارت امور خارجه و چندین ادارات کل و معاون ادارات کل موجود نیز از جمله شاخصههای لازم برای توسعه و رونق این منطقه است.
حسنی همچنین برخی شاخص ها و مولفه های توسعه محور و منحصر به فرد در لارستان را یادآور شد و گفت: وجه تمایز مردم این منطقه در زمینه مشارکت جویی و احساس مسئولیت اجتماعی، حس نوع دوستی و نیکوکاری باعث شده تا آوازه خیرین منطقه و تاثیرگذاری آنان در رشد و توسعه در همه نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار ویژه لارستان گفت: یکی از مطالبات جدی مردم تکمیل باند دوم محور شیراز- جهرم -لارستان- بندرعباس، احداث راه آهن شیراز- جهرم- لارستان- بندرعباس با گذشت بیش از ۲۷ سال و همچنین ایجاد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان است که این مطالعات نیز برخی مواقع تبعات اجتماعی و سیاسی نیز به دنبال داشته است.
حسنی اولویت کاری فرمانداری، نماینده مردم، امام جمعه و به خصوص دغدغه مردم ان منطقه را در حوزه راه، از جمله دو بانده کردن محور جهرم- لارستان -بندرعباس و لارستان- بستک دانست و گفت: با توجه به اینکه این محور یکی از پر ترددترین و پر حادثه ترین محورهای کشور است ضرور است که وزارت راه و شهرسازی نسبت به تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل و بهره برداری آن اهتمام ویژه ای به خرج دهد.
در این آیین حسن شبانی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان منصوب و معرفی و از خدمات محمدرضا باقری فرد مدیرکل پیشین نیز تجلیل شد.
شبانی، پیش از تصدی مسئولیت ادارهکل راه و شهرسازی لارستان، مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان های تهران و فارس و معاون اداره کل راه و شهرسازی استان فارس را در کارنامه خود دارد.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.
نظر شما