۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۲۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84092718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 شمار موارد مثبت سرپایی کرونا در زنجان صعودی شد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به افزایش مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی در استان تاکنون به ۲۰ هزارو ۵۲۸ نفر رسید که ۳۵۲ مورد آن طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

دکتر پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی" به رقم ۲۵ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا و همزمانی این بیماری با آنفلوانزا شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان های این استان با شیب ملایم روند صعودی به خود گرفته است.

 این مسؤول ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌گذشته تاکنون موارد مثبت بستری بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای چهار هزار و ۵۸۸ نفر در استان زنجان به بیماری کرونا ثابت شده که سه هزار و ۷۰۷ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش، آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ همچنین مشکوک را ۱۳ هزار و ۶۸۳ نفر اعلام کرد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی افزایش مبتلایان به کرونا در استان ۵۶۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۳۶ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان طی مدت شیوع ویروس کرونا تا کنون ۶۴۷ نفر در این استان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که ۶ مورد از این آمار مربوط به روز گذشته است.

قزلباش افزود: در زمان حاضر شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، زنجان و خدابنده جزو شهرستان‌های با بروز بالای بیماری کرونا قرار دارند که در این میان زنجان همچنان در میانگین کشوری قرار دارد.

 این مسؤول، با بیان اینکه ۲ هزار تخت ظرفیت بیمارستانی این استان را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز و افزایش مبتلایان برای بستری بیماران کرونایی استفاده خواهد شد که اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی خدمات به سایر بیماران اعم از سرطانی و غیره را دچار مشکل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha