مردم رعایت نکنند ورود مازندران به موج سوم کرونا انکارناپذیر است

ساری - ایرنا -قائم مقام ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران گفت: اگر مردم در پروتکل‌های بهدشاتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، ورود استان به موج سوم کرونا انکارناپذیر است.

حسین حسن نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: از نظر آماری هنوز استان وارد پیک سوم شیوع کرونا نشده است.

وی ادامه داد: اما شرایط استان فوق قرمز است و آمارها نشان می دهد که ویروس در روزهای اخیر در مسیر پیشروی قرار دارد که در صورت تداوم هین جریان ورود مازندران به موج سوم همه‌گیری غیرممکن نیست.

معاون استاندار مازندران گفت : در روزهای اخیر شرایط برخی شهرهای زرد کرونایی نیز به رنگ قرمز درآمده و وضعیت در شهرهای قرمز نیز اکنون به وضعیت فوق قرمز رسیده است.

حسن نژاد تاکید کرد: اکنون وضعیت رد شهرهای آمل ، بابل ، قائمشهر و تنکابن از مرحله قرمز عبور کرده که نیازمند همراهی جدی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: در صورت عدم رعایت همگانی دستور اعمل های بهداشتی و ورود مازندران به موج سوم ستاد مجبور به اتخاذ تصمیمات محدودتر می شود که شاید تبعات عمومی گسترده داشته باشد.

معاون استاندار گفت: شدت شیوع ویروس کرونا به دلیل عادی انگاری هفته های اخیر بیش از موج دوم و نخست شده که در صورت تداوم بسیار نگران کننده خواهد بود.

حسن نژاد افزود: پیش بینی ها نشان می دهد در صورت تداوم عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خسارت جانی و اقتصادی موج سوم به مراتب بیش از ۲ موج قبلی همه‌گیری است.

وی شرایط کادر درمانی استان را نیز خسته و ضعیف توصیف کرد و گفت: نباید بیش از این به شبکه درمان استان فشار وارد شود که البته علاوه بر خستگی احتمال آسیب جانی برای آنها نیز افزایش می یابد.

معاون استاندار سطح رعایت دستور العمل های بهداشتی در استان را حدود ۵۰ درصد توصیف کرد و گفت: برای جلوگیری ورود استان به موج سوم و مدیریت کرونا باید این ضریب به بیش از ۸۰ درصد برسد.

تازه ترین آمار نشان می دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ بیمار جدید مشکوک به علائم حاد تنفسی در بیمرستان های استان بستری شدند و حدود ۱۰۰ بیمار کرونایی نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

هم اکنون حدود ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال بیش از ۲۰ درصد انها وخیم بوده و در بخش مراقبت های ویژه پزشکی قراردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha