۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84093839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف اماکن دیپلماتیک فرانسه در خارج از کشور

تهران - ایرنا - دولت فرانسه به دنبال اقدام تروریستی پنجشنبه اخیر در این کشور و حمله به کنسولگری آن در شهر جده عربستان، تدابیر امنیتی در اطراف اماکن دیپلماتیک و حتی آموزشی خود در خارج از خاک این کشور را تشدید کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی «ب.اف.ام» فرانسه از تصمیم دولت فرانسه برای به عمل آوردن اقدام‌های ضروری در حفاظت از منافع و اتباع خود در خارج از این کشور با هدف مقابله با تهدید تروریستی خبر داده است.

وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه پس از نشست شورای دفاع این کشور به خبرنگاران گفت: فرانسه تصمیم گرفته اقدام‌های الزامی را برای حفاظت از منافع و اتباع خود به عمل آورد. به گفته او، پاریس به سفارت‌خانه‌های خود در خارج از خاک فرانسه هشدار داده که تدابیر امنیتی را تشدید کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح شده که یک شهروند در عربستان سعودی روز پنجشنبه با یک شیء برنده به نگهبانی کنسولگری فرانسه در جده حمله کرد. خبررگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های دولتی عربستان گزارش کرده بود که فرد مهاجم شهروند سعودی بوده که نگهبان کنسولگری را که یک افسر امنیتی فرانسه بود، زخمی کرده است.

شبکه ب.اف.ام فرانسه نوشت: جدای از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها تاکید بر موسسه‌ها و انجمن‌هایی است که ماموریت آنها ترویج زبان و فرهنگ فرانسوی است.

فرانسه روز پنجشنبه گذشته نیز شاهد چندین حادثه تروریستی و یا اقدام به ترور بود.

«ابراهیم عیساوی» ۲۱ ساله که طبق گفته رسانه های فرانسه اهل تونس است، صبح پنجشنبه گذشته وارد کلیسا نوتردام شهر نیس شد و با چاقو سه نفر را کشت و چند نفر دیگر را مجروح کرد.

همچنین در شهر اوینیون یک فرد مهاجم به طرح افسران پلیس در این شهر حمله ور شد که این تهاجم با شلیک پلیس مواجه شد و فرد مزبور کشته شد.

از سوی دیگر، یک جوان ۲۶ ساله، پیش از ظهر پنجشنبه در حالی که یک چاقوی بزرگ در دست داشت به یک ایستگاه تراموا در مرکز لیون رفت و عابران را تهدید کرد. ماموران پلیس او را بازداشت کردند و در این رویداد به کسی آسیبی نرسید.

مجمع ملی فرانسه هفته گذشته و به دنبال بریده شدن سر یک معلم تاریخ در حومه پاریس به افزایش افزون بر ۲۰ میلیارد یورویی بودجه پلیس و ژاندارمری برای تقویت امنیت در این کشور رای داد.

«ساموئل پتی» معلم ۴۷ ساله تاریخ در حومه پاریس دو هفته پیش توسط برخی که دولت فرانسه آن را به افراط‌گرایان نسبت می‌دهد سربریده شد؛ پتی در کلاس درس تصاویری موهن از پیام اسلام (ص) را برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha