۱۲۶ میلیارد تومان به شهرداری و دهیاری‌های استان زنجان پرداخت شد

زنجان – ایرنا – مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ۱۲۶ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده از ابتدای امسال تاکنون به‌ حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد.

میرحیدر رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش‌افزوده است.
وی اظهار داشت: از ۱۲۶میلیارد تومان واریزی، ۵۳ میلیارد تومان برای شهرداری‌های شهر زنجان بوده و بقیه آن نیز به شهرداری ها و دهیاری های دیگر مناطق استان پرداخت شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با قدردانی از مشارکت مودیان در پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد.
رضوی ادامه داد: بر همین اساس نیز مصرف‌ کنندگان با توجه به میزان مصرف، مالیات پرداخت می‌کنند و حدود یک ‌سوم آن برای بخش عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان هزینه و موجب توسعه متوازن می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: اطلاع ‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصرف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم می شود.
 رضوی تاکید کرد: اگر چنین حسی در مردم نهادینه شود که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت به منظور ساختن آینده ای بهتر برای شهروندان و فرزندان آنها است، رغبت آنها برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود.
وی اضافه کرد: لزوم همکاری تنگاتنگ همه ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان زنجان  با امور مالیاتی برای تحقق این مهم بیش از گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha