۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84096546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امت اسلامی باید در هر شرایطی، وحدت کلمه را حفظ کنند

گنبدکاووس - ایرنا - استاد حوزه علمیه مدرسی و دارالقرآن "امام شاطبی" گنبدکاووس درشرق استان گلستان، وحدت کلمه را از دستورات الهی و قرآن کریم به امت اسلامی دانست و برلزوم حفظ و تقویت آن از سوی مسلمان در همه شرایط زمانی و مکانی بویژه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تاکید کرد.

آخوند کمال تخله روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت "هفته وحدت، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و محکوم کردن اهانت به ساحت قدسی پیامبر(ص)" که در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، افزود: دشمنان اسلام و استکبار جهانی تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی انجام می‌دهند که مسلمانان باید با وحدت کلمه، مراقب این توطئه‌ها باشند.

وی همچنین با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام(ص) و حُسن خلق توام با مودّت آن حضرت در برخورد با دیگران، اضافه کرد: همین اخلاق حسنه نبی مکرم اسلام سبب روی آوردن مردم دوران جاهلیت آن زمان به دین مبین اسلام شد.

آخوند تخله افزود: امروز هم مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی بایستی سیره پیامبر(ص) را در رفتار با یکدیگر الگوی خود قرار دهند زیرا وحدت و صمیمیت بین آنها را مستحکم‌تر می‌کند از طرفی عمل کردن برخلاف سیره نبی مکرم اسلام(ص) نیز به وحدت آسیب می‌زند.

وی با محکوم کردن اقدام ناشایست رییس جمهوری فرانسه و تایید رفتار برخی نشریات این کشور در اهانت به ساحت ملکوتی پیامبر(ص)، تصریح کرد: اقدامات غیراخلاقی "مکرون" سبب شد تا کل جهان اسلام نسبت به مواضع و سخنان او، واکنش منفی نشان دهند.

همچنین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان هفته وحدت، گفت: نامگذاری این هفته به نقطه علفی در انقلاب اسلامی و زندگی مسالمت آمیز اقوام و پیروان مذاهب اسلامی ساکن در ایران تبدیل شد.

حجت الاسلام قاسم رجبی، تقویت روحیه همدلی، همیاری، انسجام و یکپارچگی را از دیگر اهداف نامگذاری هفته وحدت دانست و افزود: امت اسلامی باید با حفظ وحدت در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی بایستند و حکومت بزرگ اسلامی را تشکیل دهند.

رییس دانشگاه گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت گفت: تفرقه افکنی دشمنان اسلام و استکبار جهانی سبب شده تا امروز شاهد اختلاف، جنگ و درگیری در برخی کشورهای اسلامی منطقه باشیم.

ابوالفضل طهماسبی با محکوم کردن اهانت برخی نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) و حمایت رییس جمهوری این کشور از این اقدام ناشایست، افزود: امروز بر همه کشورهای اسلامی لازم است تا مقابل این حرکت ناشایست بایستند.

وی با اشاره به مشترکات امت اسلامی، از آنها خواست با محور قرار دادن این اشتراکات، با یکدیگر گفت و گو کرده و وحدت و یکپارچگی خود را بیش از پیش برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تقویت نمایند. 

همچنین امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم، حمایت از اهانت کنندگان به ساحت پیامبر اسلام (ص) را لکه ننگی بر پیشانی رییس جمهوری فرانسه دانست و گفت: علت اصلی هتک حرمت‌ها، ترس و نگرانی استکبار جهانی از گسترش روز افزون دین اسلام در جهان است.

حجت الاسلام محمود ترابی، سازش برخی کشورهای اسلامی منطقه با رژیم جعلی اسرائیل را محکوم کرد و از جامعه دانشگاهی بویژه در منطقه گنبدکاووس خواست تا نسبت به اهداف شوم این سازش‌ها موضع گیری و آنرا برای دانشجویان تبیین نمایند.

وی با خوب ارزیابی کردن وضعیت وحدت عملی در جامعه اسلامی، اضافه کرد: استکبار جهانی عامل تفرقه بین امت اسلامی است و برای مصون ماندن از تفرقه دشمنان و تقویت وحدت باید انقلاب اسلامی و معارف آن را که مایه وحدت هستند، به درستی به مردم و دیگران معرفی کنیم و در این راه دانشگاه‌ها نقش اساسی دارند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha