۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84096758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گردشگری گلستان آسیب زیادی را از سیل و کرونا متحمل شد

گرگان - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان گفت که اگر حوزه گردشگری سایر استانها بخاطر کرونا صدمه دید؛ این زیان در استان گلستان به سبب اثر منفی سیل مهیب پارسال بسیار سنگین‌تر بوده است.

یاسر قندهاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اثر منفی حادثه قهری سیل گلستان و توام شدن آن با شیوع کرونا باعث وارد شدن خسارتی افزون بر ۱۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال به بخش گردشگری استان شد.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد ۴۳۴ نیروی کار شاغل در بخش گردشگری استان گلستان کار خود را از دست بدهند؛ زیان شیوع این ویروس را هم بالغ بر سه هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال برآورد کرد.

وی بیان داشت: استان گلستان ۶۴۸ واحد گردشگری با بیش از ۲ هزار نفر نیروی کار دارد که اگرچه هیچ‌یک از آنها در نتیجه شیوع کرونا تعطیل نشد اما رکود شدید و نیمه تعطیلی آنها را بدنبال داشته است.

وی با یادآوری نگرانی فعالان بخش گردشگری گلستان بویژه متصدیان واحدهای اقامتی گلستان از شیوع موج سوم کرونا؛ گفت: اکنون ضریب فعالیت این واحدها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

به گزارش ایرنا؛ گلستان ۲۷ هتل، ۱۰ هتل آپارتمان، سه متل، ۱۲ مهمانپذیر، هفت پانسیون، ۱۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی، ۴۴ واحد پذیرایی بین راهی، ۲۲ سفره‌خانه سنتی و ۲۲۲ خانه مسافر دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان ادامه داد: تلاش می کنیم واحدهای گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان متحمل کمترین خسارت از شیوع کرونا شوند.

در حال حاضر و با مصوبه ستاد استانی کرونا، همه مراکز تفریحی و گردشگری شهرهای قرمز مانند جنگل النگدره و ناهارخواران گرگان تعطیل است و در شهرهای نارنجی و زرد استان هم فقط ساکنان همان مناطق امکان رفتن به مراکز تفریحی را دارند.

گرگان، بندرگز، بندرترکمن، مینودشت، مراوه‌تپه و آزادشهر در وضعیت قرمز و گنبدکاووس، گالیکش، کلاله و علی‌آباد کتول در وضعیت نارنجی و کردکوی، گمیشان، رامیان و آق‌قلا هم در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

معاون میراث فرهنگی گلستان از ستاد استانی مقابله با کرونا خواست به واحدهای اقامتی و پذیرایی گلستان با ظرفیت‌ محدود اجازه فعالیت دهند.

قندهاری به بسته حمایتی دولت از فعالان گردشگری اشاره کرد و گفت: سهمیه گلستان برای جبران خسارت ها ۲۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال است که تاکنون متقاضیان ۵۲ طرح تسهیلاتی معادل ۱۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال دریافت کردند.

وی افزود: اگر روند تعطیلی واحدهای گردشگری گلستان ادامه پیدا کند مشکلاتی مانند بیشتر شدن معوقات بانکی این واحدها و اخراج نیروهای کار دور از انتظار نیست.

قندهاری همچنین گفت که در ۶ ماه نخست امسال مجوز فعالیت یک هتل، ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۴ مسافرخانه، چهار سفره‌خانه سنتی، پنج دفتر خدمات مسافرتی و یک مزرعه گردشگری در استان گلستان صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha