۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84098447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار سمنان: افزایش کرونا بدون احساس وظیفه همگانی کنترل نمی‌شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: سیر صعودی شیوع کرونا در استان بدون احساس وظیفه و همکاری همه‌جانبه در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت محدودیت‌ها کنترل نمی‌شود.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: شهرداران مکلف به تامین اقلام بهداشتی مورد نیازبرای پاکبانان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا هستند و باید به تکلیف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌هایی اجرایی باید دقت داشته باشند تا دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در زیر مجموعه‌شان به خوبی رعایت شود.

استاندار سمنان بیان کرد: سهل‌انگاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در رعایت نکات بهداشتی پذیرفتنی نیست و حتما به عنوان تخلف اداری بررسی می‌شود و تا حکم انفصال از خدمت نیز می‌توان در این موضوع اعمال قانون کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجتماعات به منظور پیشگیری از شیوع کرونا به هیچ عنوان نباید برگزار شود و تخلف محسوب می‌شود.

آشناگر با اشاره به برگزاری اجتماع مربوط به ۱۳ آبان با حضور امام جمعه و فرماندار یکی از شهرستان های استان سمنان ابراز داشت: امام جمعه این شهر باید به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معرفی و فرماندار در بخش تخلفات اداری رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسات شرکت می‌کنند که نشان از توجه ایشان به موضوع سلامت است و در استان نیز باید از برگزاری هرگونه اجتماع پرهیز شود.

استاندار سمنان گفت: موج اول شیوع کرونا در استان سمنان مقطعی و سریع کنترل شد ولی اکنون به دلیل  رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی و وضعیت سیر ابتلا بالا است و هم مرگ و میر روبه افزایش است.

وی اضافه کرد: دامغان، شاهرود و گرمسار وضعیت بحرانی شیوه کرونا و محدودیت شدید دارند  و سمنان جزو ۲۵ مرکز استان کشور است که مشمول محدودیت شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به  غیر از کادر پزشکی اجازه ورود افراد به مجموعه‌ها را صادر نکنند.

وی با اشاره به استفاده از محلول های ضدعفونی غیر استاندارد در برخی بخش‌ها تاکید کرد: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات برخط در بستر دولت الکترونیک توسط دستگاه‌های اجرایی استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

آشناگر گفت: شهرداران وظیفه دارند از محل بودجه خود برای پاکبانان اقلام بهداشتی تهیه کنند.

استاندار سمنان گفت: مسولان آمادگی برای پذیرش افراد مبتلا به کرونا را داشته باشند تادر صورت افزایش شمار بیماران  مشکل ایجاد نشود و در صورت نیاز مراکز نقاهتگاهی راه‌اندازی شود و برای تجهیز بیمارستان ها اقدامات لازم صورت گیرد.

به گفته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. 


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha