محدویت فعالیت اصناف استان مرکزی شامل روزبازارها نمی‌شود

اراک - ایرنا - رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: محدویت فعالیت اصناف استان مرکزی شامل روزبازارها نمی‌شود و این بازارها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت دارند.

«جمشید زند» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازار روزهای استان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند تا با ازدحام مردم در این مکان‌ها موجب انتقال ویروس کرونا نشوند.

وی اظهار داشت: مکان فروش در بازارهای هفتگی به علت روباز بودن در صورت نداشتن تجمع می‌تواند مکان امنی برای خرید باشد و خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در شرایط شیوع کووید ۱۹ از این مکان‌ها خرید کنند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: قیمت مناسب کالاها، تجمیع مایحتاج خانواده‌ها در یک مکان و تردد آسان از دلایلی است که موجب شده تا مردم خرید از این مراکز را به مغازه ها و فروشگاه‌های سربسته ترجیح دهند.

زند یادآور شد: محدودیت‌های جدید فعالیت اصناف در سه شهر اراک، خمین و دلیجان با توجه به شیوع موج سوم کرونا و جلوگیری از ابتلای شهروندان از روز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز آغاز شده است.

وی اظهار داشت: محدودیت فعالیت اصناف در کلانشهر اراک شامل گروه‌های سه و چهار شده است و در خمین و دلیجان گروه‌های ۲، سه و چهار غیرفعال و فقط گروه‌های یک فعال هستند.

وی اظهار داشت: گروه‌های شغلی ۳ شامل دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، کتابخانه، مهدهای کودک، استخرهای شنا، سینما، تئاتر، موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی و هرگونه برگزاری آزمون حضوری است.

 رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت:گروه‌های شغلی ۴ نیز شامل برگزاری مراسم، اجتماعی و فرهنگی، آئین‌های  مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پر برخورد، انجام دورکاری شاغلان گروه حساس، کافه، قهوه خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه های ورزشی سالن و مدارس شبانه روزی است.

زند افزود: اصناف گروه شغلی۲ نیز شامل مراکز خرید،  مراکز فروش غیرمواد غذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها،  فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر یک‌صد و ۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا ۱۴ آبان ۹۹  به ۶۴۶ هزار و ۱۶۴  نفر  و شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به  ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha