۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 84100146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت دفاع چین فروش پهپاد آمریکا به تایوان را محکوم کرد

پکن-ایرنا-وزارت دفاع چین امروز برنامه آمریکا برای فروش پهپادهای مدل ام کیو ۹ به تایوان را به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار محکوم کرد و آن را باعث تشدید تنش ها در تنگه تایوان و روابط دو کشور دانست.

به گزارش ایرنا ، «وو چیان» سخنگوی ارتش چین در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به تصویب طرح وزارت خارجه آمریکا برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین به تایوان گفت که چین با این فروش تسلیحاتی به شدت مخالف است و آن را محکوم می کند.

 سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: فروش تسلیحات آمریکا به تایوان نقض جدی اصل یک چین و بیانیه های دو کشور درارتباط با پایبندی به اصل چین واحد است. 

وی افزود: این حرکت آمریکا به شدت حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی چین را به خطر می اندازد و منافع اصلی چین را به چالش می کشد و روابط بین دو کشور و ارتش های دو طرف و همچنین صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را تضعیف می کند.

سخنگوی ارتش چین خاطرنشان کرد: مسئله تایوان جزو موضوعات حق حاکمیتی و تمامیت ارضی چین و مرتبط با امنیت ملی این کشور است و پکن اجازه دخالت خارجی نمی دهد.

وو گفت : هر تلاشی برای مهار چین با استفاده از موضوع تایوان یا امتناع از اتحاد مجدد دو سوی تنگه محکوم به شکست است و هرگز به جایی نخواهد رسید. 

وی از آمریکا خواست که هرگونه برنامه فروش تسلیحات به تایوان را فوراً لغو کرده و به ارتباطات نظامی با این جزیره پایان دهد تا بیش از این به مناسبات پکن - واشنگتن و صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان آسیب نرسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha