۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84101458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی باغات روستای چیر زنجان با تلاش مردم و آتش‌نشانان مهار شد

زنجان - ایرنا - معاون عملیات سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: حادثه آتش سوزی باغات و جنگل‌های روستای چیر زنجان با تلاش قریب به ۶ ساعت آتش‌نشانان و مردم محلی مهار و اطفا شد.

ابوالفضل رستمی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: علت اصلی وقوع آتش سوزی جنگل و باغات روستای چیر از توابع شهرستان زنجان مشخص نشده و از سوی کارشناسان ذیربط در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: پس از تماس یکی از شاهدان این حریق با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی زنجان، بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی از ایستگاه های ۱، ۲ و ۶ آتشانی با ۶ دستگاه خودرو، چندین دستگاه پمپ آب به منظور برداشت از آب رودخانه نزدیک به محل حادثه و ۱۵ نیروی آتش نشان به محل اعزام شدند.

رستمی تصریح کرد: آتش‌نشانی زنجان با توجه به گستردگی آتش از یگان امداد آمادگاه ارتش، مدیریت بحران استان، بخشداری و دهیاری روستاهای چیر و بالارود، درخواست کمک کرد و اهالی نیز به صورت خودجوش به یاری تیم های عملیاتی شتافتند.  

وی افزود: باتوجه به وزش باد، اطفاء آتش سخت شده بود و از سویی نیز نیزارهای خشک آتش گرفته راه دسترسی را برای خودروهای آتش نشانی دشوار کرده بود که به هر طریق ممکن نسبت به اطفا و مهار اقدام شد.    

رستمی اظهار داشت: علت بیشتر آتش سوزی مراتع و جنگل ها بر اثر عامل انسانی بوده که این نیز اغلب از روی غفلت و بی احتیاطی و سهل انگاری برافروختگان آتش اتفاق می افتد که لازم است از برافروختن آتش در چنین محل هایی به جد خودداری شود و در صورت ضرورت نیز باید قبل از ترک محل از خاموش بودن اطمینان حاصل کرده و روی آن را با خاک پوشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha