آبگرفتگی معابر و کاهش دید در جاده‌های آذربایجان‎‌غربی دور از انتظار نیست

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد در استان تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود و باید تدابیر لازم در زمینه آبگرفتگی معابر و کاهش دید در جاده ها اندیشیده شود.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی نقشه های هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه جنوبی استان شاهد بارشهای پراکنده خواهیم بود که این بارش ها روز سه شنبه در مرکز استان تقویت می شود .

وی اضافه کرد: تا روز چهارشنبه بارش ها تداوم داشته و اثر مخاطره احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده های مواصلاتی وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: توصیه می شود آمادگی لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و احتیاط در تردد جاده ای و صعود نکردن به ارتفاعات رعایت شود و جوامع محلی نیز از تردد در دامنه کوه و دشت ها بپرهیزند.

صابری با بیان اینکه تغییرات دمایی خاصی برای روزهای آینده وجود ندارد، گفت: شهروندان مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته دمایی بین ۲ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه کردند.

وی افزود: در این مدت، چالدران با ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و پیرانشهر با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی بوده و سالانه به طور میانگین ۴۰۰ میلیمتر بارندگی دارد و این بارشها از شهریور ماه شروع تا اواخر بهار ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha