۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84103064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پژوهشگر عرب: سلطه‌گری آمریکا در منطقه با تغییر رییس‌جمهور هم ادامه می‌یابد

بغداد - ایرنا- نویسنده و پژوهشگر عرب در واکنش به انتخاب «جو بایدن» به عنوان رییس جمهوری آمریکا گفت که سیاست سلطه گرانه و وحشیانه آمریکا در منطقه ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، «بسام البنا» نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب معتقد است که سیاست آمریکا با به قدرت رسیدن دموکراتها یا جمهوری خواهان در کاخ سفید تغییر نمی کند.

وی می گوید: چه بایدن در کاخ سفید باشد و چه ترامپ و چه دمکراتها روی کار باشند و چه جمهوری خواهان، سیاست آمریکا همین است و تغییری نمی دهد.

این پژوهشگر مقیم روسیه در تشریح ویژگی های سیاست خارجی آمریکا می افزاید که سیاست وحشیگرانه آمریکا در منطقه متکی به هژمونی، اشغالگری و ایجاد هرج و مرج هدفمند و اجرای طرح خاورمیانه جدید است و دولت در سایه در آمریکا در تلاش برای اجرای این برنامه می باشد.

وی تاکید می کند: این سیاست سلطه گرایانه حتی با تغییر رئیس جمهور نیز ادامه خواهد یافت.

این پژوهشگر روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق در عین حال "آمدن بایدن به کاخ سفید را برای خود آمریکا بهتر از ترامپ" می داند و معتقد است که بایدن از تجربه سیاسی برخوردار است و قبلا معاون اوباما بوده است.

بسام البنا همزمان از مخالف بودن روسیه با سیاست آمریکا سخن می گوید و تصریح می کند که روسیه با این سیاست مخالف است زیرا این کشور در دوره های مختلف در معرض تحریم ها قرار داشته است.

وی خاطرنشان می کند: روسیه سیاست آمریکا را نامشخص، وحشیانه وغیر متعهد به منشور سازمان ملل و سازمان ملل متحد می داند.

این پژوهشگر در عین حال می افزاید: روسیه روی بایدن حساب می کند که جزء نهادگرها است و دموکراتها قبلا نقش مثبتی در برخی پرونده ها در منطقه داشتند اما به طور اجمالی، او به خاطر آمریکا و منافع این کشور کار می کند و نه چیز دیگری.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دمکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha