۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84105119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متحدان آمریکا از سابقه حقوق بشری واشنگتن انتقاد کردند

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: قدرت های بزرگ شامل متحدان آمریکا در نشست بررسی وضعیت جهانی حقوق بشر سازمان ملل از آمریکا به دلیل استفاده از مجازات اعدام و خشونت پلیس انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه نوشت: این انتقاد شامل خشونت پلیس علیه آمریکایی های آفریقای تبار و جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده هایشان است.

کنشگران همچنین گفتند که ارزیابی شورای حقوق بشر از وضعیت حقوق حقوق بشر در آمریکا که برای اولین بار از ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون انجام شده است به مثابه طرح اتهام علیه سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است و از جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا درخواست شد اصلاحات را آغاز کند.

ده ها هیات نمایندگی در این نشست که نصف روز طول کشید شرکت داشتند تا ضمن ابراز نگرانی های خود در زمینه مسائل حقوق بشری، توصیه هایی را ارائه دهند.

جمیل داکوار مدیر برنامه حقوق بشر اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) در جلسه گزارش دهی گفت: آنچه که امروز مشاهده کردیم افزایش محکومیت بسیاری از کشورهای جهان علیه سابقه حقوق بشر آمریکا بود. ما از کشورهای مختلفی شنیده ایم  که خواستار وادار کردن ایالات متحده به بکار بستن اقدامات جدی برای اصلاح نژادپرستی ساختاری و خشونت پلیس هستند.

دولت ترامپ که شورای حقوق بشر سازمان ملل را به بهانه اتخاذ سیاست هایی علیه رژیم صهیونیستی در ژوئن ۲۰۱۸ ترک کرد از سیاست های آمریکا دفاع کرده است.

رابرت دِسترو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا درباره این نشست مدعی شد کشورش به مسائل حقوق بشری متعهد است.

پرونده جورج فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار آمریکا که اردیبهشت ما بعد از فشار پلیس بر گلوی او  به قتل رسید، به بروز اعتراضات گسترده در آمریکا و جهان منجر شد و بار دیگر سابقه حقوق بشر در آمریکا را در کانون توجهات جهانی قرار داد.

در  نشست روز دوشنبه چین و روسیه از آمریکا خواستند نژادپرستی و خشونت پلیس را ریشه کن کند و کوبا و ونزوئلا گفتند که آمریکا باید امکان دسترسی برابر برای مراقبت هاب بهداشتی را در طول همه گیری کرونا فراهم کند.

فرانسه از مقام های آمریکایی خواست اعدام در سطح فدرال را متوقف کرده، بازداشتگاه گوانتانامو را تعطیل کرده و تضمین کند که زنان و دختران از امکان دسترسی به حقوق و بهداشت باروری برخوردار هستند.

«سید محمد ساداتی نژاد» رایزن حقوق بشر نمایندگی کشورمان در ژنو، در جلسه بررسی وضعیت حقوق بشر  آمریکا، ضمن اشاره به تاریخ طولانی نقض جدی حقوق بشر در این کشور،  ۹ توصیه را به‌  به هیات آمریکایی  ارائه کرد که شامل پایان نژادپرستی سیستماتیک علیه اقلیت ها از جمله آمریکایی های آفریقایی تبار، پایان جداسازی کودکان مهاجر از والدین شان، توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی و توقف شرکت در جنایت های رژیم سعودی علیه مردم یمن بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha