سکوت سعودی‌ها در برابر پرواز هواپیمای صهیونیستی بر فراز مکه

تهران- ایرنا- عربستان سعودی در برابر تغییر مسیر یک هواپیمای رژیم صهیونیستی به سمت مکه که به سمت هند در حال پرواز بود، سکوت اختیار کرده است.

به گزارش امروز (سه شنبه) روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از بیانیه شرکت هواپیمایی «اسرایر» این رژیم، یک هواپیمای اسرائیلی یکشنبه شب به علت آنچه شرایط بد آب و هوایی خوانده شده با تغییر مسیر به سمت آسمان عربستان سعودی توسط برج مراقبت این کشور راهنمایی شده است.
خلبان‌های شرکت هواپیمایی اسرایر با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود از آسمان عربستان از راهنمایی برج مراقبت سعودی‌ها ابراز رضایت کردند.   
این هواپیما از فرودگاه بن گوریون شهر تل آویو برخاسته بود و قصد عزیمت به هند از طریق اتیوپی را داشت که مسیر خود را به سمت شهرهای مکه و جده تغییر داده است.

این در حالیست که عربستان سعودی در مقابل این مساله سکوت کرده و هیچ واکنشی را نشان نداده است.
عربستان سعودی همزمان با اولین سفر هیات آمریکایی- صهیونیستی از تل آویو به ابوظبی اجازه عبور هواپیمای حامل این هیات را از فراز آسمان خود صادر کرد. پس از آن ریاض و منامه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای صهیونیستی گشودند.
رژیم سعودی که سال هاست به دروغ خود را حامی مساله فلسطین معرفی کرده، اکنون با چرخش کامل در مواضع و به طور علنی نه تنها به رژیم اشغالگر صهیونیستی نزدیک شده،  بلکه وارد تقابل با فلسطینی‌ها به خصوص تشکیلات خودگردان فلسطین شده‌ است.
در همین راستا، بندر بن سلطان بن عبدالعزیز رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن نیمه مهر ماه از رهبری فلسطین به دلیل عدم پذیرش عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل انتقاد کرده بود.
بندر بن سلطان در مصاحبه‌ای با شبکه العربیه انتقادات مقامات فلسطینی از سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را "سخنان جسورانه و ناپسند" توصیف و مدعی شده بود که این سخنان غیر قابل قبول است.
وی مدعی شده بود که "مسئله فلسطین عادلانه است، اما حامیان آن شکست خورده اند، در حالی که مسئله اسرائیل ناعادلانه است، اما حامیان آن موفق هستند. این خلاصه اتفاقاتی است که در ۷۵ سال گذشته رخ داده است".

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha