استاندارهرمزگان: معتادان متجاهر غیربومی به استان‌های خود بازگردانده می‌شوند

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: معتادان متجاهر غیربومی که از خارج استان به این منطقه آمده اند، با موافقت دستگاه قضایی به استان‌های خود بازگردانده خواهند شد.

فریدون همتی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان افزود:معتادان متجاهری مقیم هرمزگان نیز تا زمانی که درگیر این بیماری هستند، دوران سکونت آن‌ها در کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد تمدید خواهد شد.
وی بیان داشت: مردم از حضور معتادان متجاهر در ساحل  و اماکن عمومی و گردشگری شهر بندرعباس گلایه دارند، که باید هرچه سریع‌تر فرمانداری ( مسوولیت جمع آوری معتادان به فرماندا ری سپرده شده است) با مشارکت همه دستگاه های مسوول و با حمایت دستگاه قضایی آن ها را جمع آوری کنند.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با اشاره به لزوم شکل‌گیری فعالیت‌های هدفمند و مستمر برای درمان مبتلایان به بیماری اعتیاد، گفت: نگهداری، درمان و ارائه آموزش‌های فنی وحرفه ای برای این افراد هزینه‌هایی را در پی دارد که این هزینه‌ها با کمک خیران، بنگاه های اقتصادی و دستگاه هایی که مسوولیت مستقیم دارند، تامین خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت ورود خیران و متخصصان به عرصه درمان و پیشگیری از اعتیاد، افزود: خیران و متخصصان می‌توانند اقداماتی در عرصه‌های مختلفی مانند پیشگیری، درمان، توانمندی سازی، صیانت و حمایت اجتماعی از افراد مبتلا و خانواده مبتلایان و در خصوص جامعه پذیری افراد بهبود یافته انجام دهند.
همتی، نقش دستگاه های فرهنگی در راستای پیشگیری از بروز اعتیاد مهم دانست و یادآورشد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و روش‌های غیرحضوری برای معرفی آسیب‌های مواد مخدر باید افزایش پیدا کند.

کشف۵۹ تن انواع موادمخدر در هرمزگان در هفت ماهه گذشته 
استاندار هرمزگان گفت: در هفت ماهه نخست گذشته بیش از ۵۹ تن انواع موادمخدر در استان کشف شد که در همسنجی با سال گذشته، میزان کشفیات ۲۶درصد افزایش داشته است.
همتی افزود: در این مدت همچنین ۱۲۲ تن پیش ساز مواد مخدر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره کل اطلاعات و در مناطق مختلف هرمزگان کشف شد که در این زمینه نیز کشفیات با افزایش ۲۰۴درصدی همراه بوده است. 
وی همچنین از متلاشی شدن بیش از ۴۴ باند قاچاق و توزیع موادمخدر در سطح هرمزگان خبر داد  و گفت: بسیاری از سرباندهای موادمخدر افراد ساکن استان را به خدمت می‌گیرند و دچار انحراف می‌کنند که تبعات سنگینی برای آن‌ها دارند.
 وی گفت: صاحبان اصلی مواد مخدر در خارج از استان و کشور هستند که عواقب ناشی از حمل و توزیع مواد مخدر بیشتر گریبان‌گیر خانواده‌های این استان می‌شود.
وی با تاکید بر حفظ هوشیاری خانواده‌ها برای پیشگیری از ورود فرزندان و اعضای خانواده‌ شان به باندهای قاچاق، افزود: کسانی که خود را به دستگاه های قضایی یا نظارتی معرفی کنند، در رابطه با اعمال مجرمانه گذشته آن‌ها، تخفیف اعمال خواهد شد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری کنند که فرزندانشان جذب این باندها و گروه ها نشوند، چرا که مقابله جدی تری با باندهای قاچاق، حمل و توزیع مواد مخدر درپیش است.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با اشاره به تصمیم مقابله ای اتخاذ شده در این نشست، تصریح کرد: در گزارشی اقدام‌های انجام شده و تقاضای کمک‌های ویژه برای تامین تجهیزات مورد نیاز نیروهای مقابله‌ای در حوزه موادمخدر بویژه تامین اقلام و ادوات مورد نیاز دریابانی، برای سران سه قوه ارسال خواهد شد. 
همتی، ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: با استفاده از منابع اعتباری خوبی که در گذشته پیگیری کرده بودیم و در چند مرکز فعالیت‌هایی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha