فرمانده ارتش پاکستان: همکاری با ایران برای صلح منطقه مهم است

اسلام‌آباد - ایرنا - فرمانده ارتش پاکستان گفت: توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مهم است و تاثیرات مثبتی برای صلح و ثبات منطقه‌ای دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه رسمی روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوا» روز چهارشنبه در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه بود.

در این بیانیه آمده است: موضوعات مورد علاقه متقابل، اوضاع امنیتی منطقه از جمله فرآیند صلح افغانستان، مدیریت مرزهای پاکستان و ایران و همچنین بازارچه‌های مرزی؛ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد که توسعه همکاری‌های این کشور با ایران مهم است و تاثیر مثبتی بر صلح و ثبات منطقه‌ای دارد.

روابط عمومی ارتش پاکستان به نقل از اظهارات محمد جواد ظریف اعلام کرد: وزیر امور خارجه ایران از نقش مثبت پاکستان برای ثبات منطقه به ویژه روند صلح افغانستان قدردانی کرد و متعهد شد که برای روابط بهتر بین دو کشور برادر تلاش خواهد کرد.

همچنین، بخش مطبوعاتی سفارت ایران در اسلام‌آباد نیز با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان در راس یک هیات سیاسی، اقتصادی و نظامی به اسلام‌آباد و دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، اعلام کرد: در این دیدار طرفین ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های سیاسی، نظامی و منطقه‌ای دو کشور، گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار دادند.
بر پایه این گزارش، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به همکاری خوب نظامی دو کشور اشاره و از اقدامات بعمل آمده در مرزهای مشترک جهت تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاه‌های جدید مرزی بین دو کشور تقدیر کرد و اعلام داشت که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان و بلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.
 ظریف افزود: امیدواریم که در مقابل گذرگاه "گبد" نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاهها از جمله گذرگاه "پیشین-مند" برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو کشور افتتاح شود.
ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز ضمن تایید اهمیت همکاری‌های سیاسی و نظامی دو کشور، با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌ها در همه ابعاد، از  مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و گذرگاه‌های مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و ‌نیز پیشین - مند حمایت کرد.

پس از این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

ملاقات با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان و سخنرانی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد که عصر امروز برگزار خواهد شد، برنامه نهایی سفر دو روزه ظریف به پایتخت پاکستان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha